• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3
مجتبی معین وزیری در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه گروه‌های کار و واحد نمونه هرمزگان؛

کارگران از جایگاه والا و ارزشمندی در جامعه برخوردار هستند

  • کد خبر : 12665
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱
کارگران از جایگاه والا و ارزشمندی در جامعه برخوردار هستند
آئین سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار نخبه و واحد نمونه با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس، مجتبی معین وزیری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان مرادی، نخل ابراهیمی و جراره نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و مدیران عامل واحدهای اقتصادی در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز؛ مجتبی معین وزیری در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه گروه‌های کار و واحد نمونه هرمزگان، اظهار کرد: کارگران از جایگاه والا و ارزشمندی در جامعه برخوردار هستند و ردپای این قشر زحمتکش را می‌توان در تمام مراحل زندگی مشاهده کنیم.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق کشور عزیزمان علیه رژیم جعلی صهیونیستی، افزود: در این عملیات سبزپوشان غیور و شجاع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گنبد پوشالی این رژیم محنوس را نابود کردند و کارگران در تولید پهبادها و موشک‌هایی که به سوی اسرائیل پرتاب شد نقش آفرینی داشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، خاطر نشان کرد: ۳۵ سال است که جشنواره امتنان در کشور برگزار می‌شود و در هفته کار و کارگر ثمره سال گذشته جامعه کار و تولید رصد و داوری می‌شود.

معین وزیری تولید شغل ، تثبیت اشتغال، نقش آنان در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در داخل استان، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و تلاش برای بهبود محل و ایمنی کار بخشی از شاخص‌های ارزیابی واحدها برای انتخاب در این جشنواره برشمرد.

وی با بیان اینکه سالیانه شش شرکت به عنوان واحد نمونه ملی انتخاب می‌شوند، بیان داشت: تا حالا سابقه نداشته هرمزگان جزء واحدهای نمونه کشوری باشد؛ اما در دولت سیزدهم این استان توانسته در سه سال متوالی در میان واحدهای نمونه ملی قرار گیرد و جایگاه هرمزگان را در حوزه کار و تولید به نمایش بگذارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، ابراز داشت: سال ۱۴۰۰ که دولت سیزدهم کشور را تحویل گرفت نرخ سالیانه بیکاری استان ۱۵/۸ بود و ۱۴۰۱ این نرخ رسید به ۱۵/۳ و در سال ۱۴۰۲ این نرخ به ۱۱/۵ درصد رسید که ۳/۸ نسبت به سال گذشته کاهش را نشان می‌دهد.

معین وزیری با بیان اینکه تعهد ایجاد اشتغال هرمزگان در سال گذشته ۲۹ هزار نفر بود، گفت: با حمایت ها و تلاش‌های که صورت گرفت ۱۸۴ درصد رشد نسبت به تعهد انجام شد و رقمی ۵۳ هزار ۴۴۸ نفر را به ثبت رساند.

وی تصریح کرد: بر اساس مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ بیشترین کاهش را بین دیگر استان‌ها داشته است.

این مقام مسئول به انعقاد تفاهم نامه سه جانبه فی مابین واحدهای بزرگ اقتصادی استان، استانداری هرمزگان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه ساماندهی روش استخدام واحدها را که منجر به شفاف سازی در فرآیند استخدام شده را در بر‌می‌گیرد و تعداد زیادی از جویدگان کار جذب این واحدها شده‌اند و یا خواهند شد.

معین وزیری بیان کرد: در خرداد ماه سال گذشته سامانه جستجوی شغل در استان راه اندازی شد و تا پایان سال ۱۴۰۲ از طریق این سامانه هزار ۴۲۸ نفر مشغول به کار شدند.

وی به صدور بخشنامه الزام آور استاندار هرمزگان و ابلاغ آن به تمام مدیران اجرایی، واحدهای اقتصادی و مناطق آزاد و وپژه اقتصادی اشاره داشت و افزود: این بخشنامه برای اجرایی کردن تکالیف مندرج در ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه که متاسفانه تاکنون مطلع مانده بود برای اولین بار بر اجرای دقیق آن اصرار شد که نتیجه آن برگزاری آزمون استخدامی واحدهای اقتصادی و شفاف سازی این فرآیند جذب که در نهایت منجر به استخدام درصد بالایی از نیروی کار بومی در هرمزگان شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه نرخ بیکاری بین جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله نسبت به سال قبل ۹/۹ درصد کاهش یافته است عنوان کرد: این نرخ بین جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله هم ۵/۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش را نشان می‌دهد.

معین وزیری گفت: صنایع فقط از طریق آزمون و سامانه جستجوی شغل مجاز به جذب نیرو هستند و در این رابطه تمام استخدام های واحدهای اقتصادی مورد رصد و پیگیری قرار می‌گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کاهش نرخ بیکاری یک استان به یکباره و به سرعت نمی‌شود کم کرد اما آمارها حکایت از کاهشی بودن نرخ بیکاری در هرمزگان را نشان می‌دهد و گواهی بر درستی روند شروع شده می‌باشد و این مجموعه همه تلاش خود را به کار گرفته تا نرخ بیکاری را در استان کاهشی کند و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=12665

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی