• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6

۱۳۶ چاه غیرمجاز در هرمزگان مسدود شد

  • کد خبر : 12137
  • ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶
۱۳۶ چاه غیرمجاز در هرمزگان مسدود شد
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: ۱۳۶ حلقه چاه غیرمجاز سال گذشته باهمکاری گروه‌های گشت و بازرسی و پس از اخذ دستور قضایی در این استان مسدود شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، محمد امین طبسی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: طی برنامه عملیاتی که برای سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده بود، این شرکت باید در مجموع به رقم انسداد ۷۰ حلقه چاه غیر مجاز می رسید که با پیگیری ها و اقدامات انجام گرفته تعداد چاه های غیرمجازمسدود شده که به طور غیر قانونی حفاری شده و با برداشت خارج از قانون ، باعث آسیب به آبخوان شده بودند به ۱۳۶ حلقه رسید.

وی بیان کرد: طی این اقدامات در شهرستان جاسک ۳۴ حلقه، بندرلنگه ۲۱ حلقه، بستک ۱۸ حلقه، پارسیان ۱۶ حلقه، حاجی آباد و رودان هر کدام ۱۳ حلقه، بندرعباس هشت حلقه و بندرخمیر و میناب نیز هر کدام ۶ حلقه چاه غیرمجاز توسط گروه های گشت و بازرسی این شرکت شناسایی و با طی مراحل قانونی و هماهنگی با مراجع قضایی و انتظامی عملیات مسدود سازی آن ها انجام شده است.

این مسوول یادآور شد: این چاه ها در سال گذشته به صورت غیرمجاز حفاری شده و با برداشت‌های بی رویه خساراتی را به منابع آب زیرزمینی وارد کرده بودند که در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در شهرستان های مختلف استان پر و مسلوب المنفعه شدند.

طبسی ادامه داد: با توجه به برداشت های بی رویه از منابع آب زیرزمینی طی سالیان گذشته که افت سطح دشت ها و ممنوعه شدن آن ها را دربرداشته ، اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب می تواند نویدبخش آرامش و اطمینان برای منابع آب زیرزمینی کشور و استان باشد.

پیش از این نیز با مجموعه اقدامات انجام شده در شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان این شرکت توانست با پیشرفت ۱۱۷ درصدی در ۶ ماهه نخست سال گذشته رتبه نخست کشور در انسداد چاه های غیر مجاز را کسب کند.

وی از مردم و اهالی روستاها خواست در صورت مشاهده هرگونه حفاری غیرمجاز با هدف حفاظت از منابع آبی که متعلق به خود آن‌ها است؛ موضوع را از طریق سامانه تلفن ۱۸۱۱ به شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گزارش دهند.

طبق اعلام شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، حدود ۲۴ هزار حلقه چاه در استان وجود دارد که تنها کمتر از ۵۰۰ حلقه چاه آب آشامیدنی بوده و بقیه در حوزه کشاورزی است.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=12137

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی