• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

چهار طرح عمرانی و بندری در بنادر غرب هرمزگان به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر : 5974
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
چهار طرح عمرانی و بندری در بنادر غرب هرمزگان به بهره‌برداری رسید
چهار طرح عمرانی و بندری در حوزه بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با هدف افزایش توان عملیاتی، ایمنی و تخلیه و بارگیری کالا با تکیه بر توان داخلی و بهره‌گیری از تولیدات ملی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز،مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان روز یکشنبه در حاشیه این مراسم افزود: این چهار طرح شامل تسطیح و زیرسازی ۲ هکتار از اراضی دپو خودروهای ترانزیتی، تعمیرات اساسی ساختمان عملیات بندر، تعمیرات اساسی دیوارهای پیرامونی بندر و بهره‌برداری از مهمان‌سرا پس از تعمیرات اساسی است.

مرتضی سالاری با اشاره به زیرسازی ۲ هکتار از اراضی دپوی خودروهای ترانزیتی با اعتباری بالغ بر ۷۲ میلیارد ریال گفت: تحقق این مهم در افزایش عملکرد فعالیت های بندری و دریایی نقش به‌سزایی ایفا می‌کند.

وی در این راستا گفت: با توجه به جایگاه راهبردی بندرلنگه در حوزه مبادلات کالاهای فله و یخچالی و ترانزیت خودرو، توسعه اراضی و فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم در این بنادر و همچنین توسعه زیرساخت‌های اقتصاد دریامحور می‌تواند رونق بیشتر اقتصادی منطقه و به تبع آن افزایش اشتغال در بندرلنگه را رقم بزند.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان افزود: همچنین با توجه به اهمیت افزایش ضریب امنیتی و زیباتر شدن فضای شهری، دیوارهای پیرامونی بندر با اجرای دیوار و اصلاح و تعویض نرده‌های فلزی به طول حدود ۲ کیلومتر نیز با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال تعمیر و بازسازی شد.

به گفته سالاری؛ با توجه به تأثیر رطوبت هوا بر فرسودگی و زنگ‌زدگی تاسیسات و تجهیزات داخلی ساختمان‌ها، ساختمان عملیات دریایی و بندری اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه شامل تعویض سقف و اصلاح ساختمان اداری از طریق اجرای پارتیشن، تعویض سیستم تهویه و رنگ آمیزی با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به فرسودگی ساختمان مهمان‌سرا و هم‌چنین مناسب نبودن فضای داخلی، عملیات تعمیر و بازسازی و همچنین اصلاح پلان معماری برای بهبود کاربری از مردادماه سال ۱۴۰۰ آغاز و پس از اتمام عملیات اجرایی آن با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال این طرح در حال بهره‌برداری است.

مجموعه بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان پرترددترین بندر کشور و کانون ثقل تجارت دریایی در منطقه خلیج فارس و شامل ۹ بندر تجاری، مسافری و چند منظوره است.

 مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان فروردین ماه امسال نیز از احداث بندر جدید شهرستان لنگه در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار خبرداد و گفت: جانمایی اولیه بندر جدید لنگه در فاصله ۳۵ کیلومتری غرب بندر فعلی لنگه است و این اقدام نیز به دنبال سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی به بندرلنگه صورت گرفته است.

شهریور ماه امسال نیز مهدی دوستی استاندار هرمزگان در آیین بهره برداری از طرح‌های بندری هفته دولت در بندرلنگه، گفت: با توجه به محدود بودن پسکرانه بندر فعلی بندرلنگه، بندر دیگری در منتهی الیه غربی بندرلنگه جانمایی شده که حدود ۲۰ کیلومتر از شهر فاصله دارد.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=5974

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی