• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

هشدار به شرکت های بی توجه به طرح طبقه بندی مشاغل

  • کد خبر : 5772
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
هشدار به شرکت های بی توجه به طرح طبقه بندی مشاغل
فصل مشترک سخنان استاندار، نماینده و مدیرکل کار هرمزگان در نشست تجلیل از کارگران نمونه هرمزگان، هشدار نسبت به بی توجهی به طرح طبقه بندی مشاغل بود.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، فصل مشترک سخنان مهدی دوستی استاندار هرمزگان، احمد مرادی نماینده مردم مرکز هرمزگان و نیز معین وزیری مدیرکل کار، تعاون و رفاه هرمزگان در برنامه تجلیل از کارگران نمونه استان، ضرورت اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در شرکت ها بود.

استاندار هرمزگان در کنار تأکید بر برچیده شدن قراردادهای کار معین و نیز حذف شرکت های واسطه گر نیروی انسانی در بخش های مختلف و نیز دعوت از صنایع بزرگ برای گرفتن زمین به منظور تأمین مسکن کارگری، بر اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در شرکت ها نیز تأکید کرد. موضوعی که احمد مرادی نیز با توجه دادن مدیران شرکت ها به انجام آن، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل را از ضروریات برای عادلانه ساختن حقوق و دریافتی کارگران خواند.

مجتبی معین وزیری مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز در این باره گفت: هر شغل و کسب‌وکار دارای شرایط کاری خاص خود است و با توجه به شرایط خود نیاز به پیش‌نیازهایی دارد که فاکتورهایی مانند میزان حقوق دریافتی و سایر مزایا بر اساس این پیش‌نیازها تعیین خواهند شد.

به گفته وی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تلاش برای استانداردسازی فعالیت‌های اقتصادی قوانینی مانند بیمه کارکنان، حداقل حقوق و دستمزد و جدول طبقه‌بندی مشاغل را شکل داد و با استفاده از این قوانین افراد بسیاری توانستند به حقوق و دستمزد عادلانه‌تری دست یابند.

معین وزیری اضافه کرد: طرح طبقه‌بندی مشاغل یکی از قوانین کار است. این طرح تسهیلاتی را برای تمامی نیروهای کار در اختیار می‌گذارد و بر اساس این طرح هر شغل محدوده وظایف مشخصی دارد. همچنین فرد شاغل در هر جایگاه، حقوقی متناسب با فعالیتی که انجام می‌دهد دریافت می‌کند.

وی تأکید کرد: اجرای این طرح برای همه کسب‌وکارها اجباری است.

 تقسیم‌بندی تمام مشاغل در هر سازمان از بالاترین سطح شغلی تا پایین‌ترین سطح شغلی طبقه‌بندی شغلی نامیده می‌شود که این طبقه‌بندی بر اساس عواملی مانند تخصص، مهارت‌ها، اهمیت، وظایف و… انجام می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=5772

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی