• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

نوسان قیمت‌ها سبب رنج باغداران رودانی شده

  • کد خبر : 6437
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
نوسان قیمت‌ها سبب رنج باغداران رودانی شده
باغداران رودانی از جولان دلالان لیمو گلایه‌مندند و می‌گویند سود بازار لیمو به جیب دلالان می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، سال هاست نوسان قیمتی محصولات کشاورزی و باغی شهرستان رودان کشاورزان و باغداران را رنج میدهد و مسئولان فقط با وعده توخالی بر درد این قشر زحمتکش مرهم می گذارند.

رودان بین ۴۲ تا ۴۶ درصد تولید لیموترش کشور و دو درصد تولید در جهان را به خود اختصاص داده است.

مردم رودان در مطالبه ای از نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و استاندار هرمزگان درخواست رسیدگی به موضوع لیمو را دارند که عمده مشکلات هرساله کشاورزان و باغداران رودانی است.

مجمع مطالبه گران شهرستان رودان نسبت به گلایه مردمی در موضوع لیمو و قیمت آن ورود کرده و خواستار مقابله با دلالان شد.

مصیب داوری، دبیر مجمع مطالبه گران رودان اظهار کرد: شهرستان رودان و حتی هرمزگان با توجه به موقعیت اقلیمی خاصی که دارد اما در حوزه کشاورزی به پیشرفت چشمگیری نرسیده است.

14020223000779 Test PhotoN

وی افزود: علاوه بر قیمت خرید پایین لیمو از کشاورزان توسط دلالان در بهار و تابستان، افزایش قیمت کود و سم، بیماری و آفات در برخی از باغ ها، بازار ثابت، نبود کارخانجات صنایع تبدیلی، افزایش هزینه‌های تولید از دیگر مشکلات باغداران این شهرستان است.

داوری ضمن مطالبه از مسئولان مربوطه در خصوص مشکلات باغداران و کشاورزان ادامه داد: در دیداری که با مدیرکل جهاد کشاورزی هرمزگان داشتیم بر موضوع برگزاری جشنواره شکرگذاری برداشت لیمو تاکید شد.

۹ هزار هکتار سطح زیر کشت لیمو در رودان

دبیر مجمع مطالبه گران رودان بیان کرد: سطح زیر کشت این محصول در شهرستان بیش از ۹ هزار هکتار است و رودان مقام اول در سطح زیر کشت و تولید این محصول با ارزش را در کشور داراست.

وی عنوان کرد: تثبیت قیمت لیمو، مدیریت و حذف واسطه و دلالان و نرخ گذاری مناسب از دیگر مطالبات عنوان شده در این دیدار بود.

داوری خاطر نشان کرد: در شهرستان رودان مهم ترین و اصلی ترین دغدغه، دغدغه دلالان و نوسان قیمتی محصولات کشاورزی و باغی می باشد چراکه هزاران نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم از این امر معاش می‌کنند.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=6437

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی