• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

شرکت یک میلیون دانش آموز درسومین جشنواره علمی و پژوهشی کشور

  • کد خبر : 1104
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹
شرکت یک میلیون دانش آموز درسومین جشنواره علمی و پژوهشی کشور
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در اختتامیه سومین دوره جشنواره پژوهش سرای دانش آموزی کشور که در سالن اجتماعات شهرک گاز بندرعباس برگزار شد از راه اندازی 21 پژوهش سرای جدید دانش آموزی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز ، مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش هرمزگان ظهر امروز ضمن تشکر از مسئولان استان و اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان که میزبانی این دوره از جشنواره را عهده دار شدند، افزود: پژوهش سراها تنها به عنوان یک محیط یادگیری برای انجام پژوهش نیست بلکه فرصتی را برای دانش آموزان فراهم می آورند که این عزیزان بتوانند ایده های خود را به آنجا برده و تبدیل به محصول کنند.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری ۲۱ پژوهش سرای جدید دانش آموزی در مناطقی که پژوهش سرا نداشتیم راه اندازی کردیم که تاثیر به سزایی در رشد علمی و خلاقیت دانش آموزان داشت.

 

 

 

 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در این پژوهش سراها حمایت مالی از دانش آموزان نخبه و مبتکر صورت می گیرد و همچنین بستری فراهم می شود که ارتباط دانش آموزان با دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی برقرار می شود و فرصتی را برای ثبت اختراعات دانش آموزان بوجود می آورند.

مهندس کاظمی افزود: در این دوره از جشنواره حدود یک میلیون و ۶۹۱ هزار دانش آموز از سراسر کشور از مقطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه شرکت کردند و به معنای آن است که این فرصت فراهم شد که دانش آموزان استعدادها و ایده های خود را بشناسند و ارائه دهند.

 

 

وی گفت: باید کارکرد پژوهش سراها به سمت افزایش بهره وری و تغییر رویکرد به سمت مراکز رشد و نوآوری و همچنین خانه های خلاق با رویکرد دانش بنیان سوق داده شود امسال سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی است لذا در این سال طبیعتا باید بیشتر به این مقوله بپردازیم.

کاظمی خطاب به دانش آموزان گفت: عزیزان من! ما در گام دوم انقلاب هستیم و دهه های آینده مربوط به نسل نوجوان و جوان ماست. امروز باید این نسل برای دهه های آینده تربیت شوند که بتوانند آینده کشور را در مسیر پیشرفت و توسعه علمی که دارد ادامه دهند.

 

 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی یکی از مهمترین عوامل آن تربیت نیروی انسانی است و نیروی انسانی توانمند، خلاق و نوآور که در موقعیت جدید و زیست بوم جدید بتواند برای آینده کشور تربیت شود و طبیعتا این نیروها در مدارس و توسط معلمان عزیز و بزرگوار تربیت می شوند.

وی در ادامه بیان کرد: مدرسه به عنوان محیط پایه و اصلی در نظام تعلیم و تربیت کشور و محل کسب تجربیات و یادگیری است و علم و پژوهش از مولفه های قدرت در هر کشوری است که می تواند کشورها را در عرصه های بین المللی مطرح کند. اما آن علم و پژوهشی اثربخش خواهد بود که همراه با اخلاق و معنویت باشد. توسعه علمی که همراه با اخلاق و معنویت نباشد به ساخت بمب اتم می انجامد که دنیا را نابود و انسان ها را از بین می برد.

کاظمی در پایان گفت: اکنون جمعی از نخبگان علمی کشور در اینجا جمع شده اند و به امید خدا در هفته پژوهش از همه برگزیدگان و نخبگان علمی در سراسر کشور تقدیر به عمل خواهد آمد و آرزو داریم که با تلاش شما دانش آموزان عزیز و توکل به خداوند متعال بتوانیم زمینه پیشرفت بیشتر علمی کشور را فراهم آوریم.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=1104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی