• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

فرهنگسرای ویژه معلولان در هرمزگان تأسیس شود

  • کد خبر : 12626
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
فرهنگسرای ویژه معلولان در هرمزگان تأسیس شود
مدیرکل بهزیستی هرمزگان درحاشیه نشست خبری جشنواره هنر درمانی ستاره درجهت حمایت از افراد دارای معلولیت از مسئولان درخواست کرد: در راستای ارتقای خدمات هنری، استعدادها و توانایی های افراد دارای معلولیت که  به کررات شاهد موفقیت های شان در سطح کشوری بوده ایم ایجاد و تأسیس فرهنگسرای ویژه معلولان است.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز،سامیه جهاهنشاهی در نشست خبری با حضور معاونت توانبخشی بهزیستی هرمزگان، رئیس هیئت مدیره مؤسسه ستاره توانبخش خلیج فارس و خبرنگاران که در سالن جلسات اداره کل بهزیستی برگزار شد، افزود: یکی از آمال و آرزوهای افراد دارای معلولیت داشتن فرهنگسرا است که امید است با همت مسئولان این مهم را نیز در استان شاهد باشیم تا این افراد بتوانند توانایی ها و استعدادهای خود را با شرکت در جشنواره ها نشان دهند.

جهانشاهی، در حاشیه این جشنواره عنوان کرد: خروجی این جشنواره از ۱۰ پایگاه هنردرمانی در استان هرمزگان با هدف شناسایی استعدادها، توانایی ها و شکوفایی آنچه در وجود افراد دارای معلولیت وجود دارد، است تا  از طریق دسترس پذیری به پایگاه های هنر درمانی بتوانند رشد و بالندگی خود را نشان دهند.

وی با بیان اینکه آثار در سه رشته موسیقی، نقاشی و نمایش عروسکی توسط هیئت داوران ارزیابی شده است، مطرح کرد: امیدوارم خروجی چنین جشنواره هایی به رشد و ارتقای سلامت روان و بهبود عملکرد افراد دارای معلولیت در استان هرمزگان کمک کند.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان، خاطرنشان کرد: در حوزۀ معاونت توانبخشی بهزیستی هرمزگان پوشش ۹۰ درصدی توسعه مراکز روزانه توانبخشی از شاخص ترین اقداماتی بود که در سال گذشته انجام شد.

جهانشاهی با بیان اینکه توسعه مراکز روزانه توانبخشی باعث دسترس پذیری افراد به امکانات در این مراکز را به همراه دارد، اضافه کرد: این امر برای اولین بار در استان هرمزگان رخ داده است امید است امسال بتوانیم مراکز توسعه روزانه توانبخشی را در سایر شهرستان های استان فعال کنیم.

وی، بیان داشت: تمام تلاشمان را می کنیم تا بتوانیم فرصت برابری افراد دارای معلولیت در سراسر استان جهت استفاده از امکانات، خدمات آموزشی و مراکز توانبخشی را جهت بهره مندی ایجاد کنیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش از دیگر شاخص ها در حوزه معاونت توانبخشی به  تحت پوشش قرار گرفتن تمامی مستمری بگیران با همراهی و همت همکاران حوزۀ تخصصی اشاره کرد و توضیح داد: تا الان هیچ پشت نوبتی را درخصوص افرادی که در کمیسیون های پزشکی شرکت کردند نداریم امید است بتوانیم این ضریب نفوذ خدمات را در امسال افزایش دهیم.

گفتنی است، اختتامیه جشنواره هنردرمانی ستاره در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه در فرهنگسرای سینما شهرک مروارید در دهستان تازیان با حمایت پالایش نفت بندرعباس  برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=12626

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی