• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3
در نخستین روز هفته هلال‌ احمر؛

ساحل قشم با مشارکت غنچه‌های هلال پاکسازی شد

  • کد خبر : 5875
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
ساحل قشم با مشارکت غنچه‌های هلال پاکسازی شد
رییس جمعیت هلال احمر قشم گفت: اعضای کانون های غنچه های هلال این شهرستان مرزی امروز شنبه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲) در نخستین روز از گرامیداشت هفته هلال احمر و صلیب سرخ به منظور ترویج فرهنگ دوستی با محیط زیست ساحل پارک آفتاب نگین خلیج فارس را از وجود زباله ها پاکسازی کردند.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، احمدنور سرودی روز شنبه در حاشیه برگزاری این اقدام پاکسازی ساحلی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از برکاتی که شامل حال قشموندان و ساکنان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس شده، بهره مندی از دریا است که می‌ بایست در حفظ و نگهداری هرچه بیشتر آن کوشا باشیم.

وی ادامه داد: عرصه محیط زیست به ویژه ساحل و دریا متعلق به همه جامعه است و هر کس به سهم خود باید برای حفظ آن تلاش کند زیرا غفلت از این کار، کل جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

رییس جمعیت هلال احمر قشم توضیح داد: آلودگی های زیست محیطی از آلاینده های هوا گرفته تا انباشت زباله ها در سواحل دریا، خطری است که همه مردم را تهدید می کند و بدون مشارکت و احساس مسوولیت عموم قشموندان، گردشگران و اعضای جوان و داوطلب جمعیت هلال احمر رفع این خطر ممکن نیست.

سرودی اضافه کرد: ساحل و آب های ساحلی به عنوان یکی از منابع مهم ملی نیازمند توجه ویژه است و هر گونه آلودگی می تواند علاوه بر مخدوش کردن فضا و چهره این محیط طبیعی، حیات آبزیان را در دریا و ساحل با خطر مواجه کند.

وی گفت: مردم ساحل نشین این جزیره رزق و روزی خود را از این نعمت خدادادی تامین می‌ کنند و همین موضوع اهمیت حفظ سلامت و پاکی آن را در همه نسل های بالا برده است چرا که این میراث را باید نسل به نسل برای تداوم بهره وری از آن مراقبت کنیم.

رییس جمعیت هلال احمر قشم افزود: سواحل ماسه ای جزیره قشم به دلیل برخورداری از آب های آرام و وجود صدها نوع آبزی از ماهی گرفته تا انواع صدف های دریایی یکی از زیباترین سواحل کشور است که سالیانه حدود چندین میلیون گردشگر را به خود جذب می کند.

وی یادآور شد: علاوه بر این با آغاز فصل گرما آب های ساحلی این جزیره محلی برای شنا و دیگر ورزش های ساحلی هزاران تن از جوانان و نوجوانان جزیره نشین است که هرگونه آلودگی می تواند سلامت افراد را با خطر مواجه کند.

سرودی بیان داشت: این برنامه با هدف تاکید بر اهمیت پاک سازی محیط زیست و سواحل و همچنین تاثیر آن بر سلامت روان ساکنان نواحی ساحلی، گردشگران و مسافران ورودی و خروجی به این جزیره در نوار ساحلی سرزمین آب آفتاب و تاکید بر لزوم توجه به محیط زیست و پاکسازی محیط از زباله و اهمیت حفظ زمین پاک برای آیندگان از سوی کانون غنچه های هلال مدرسه شجره طیبه شهرستان مرزی قشم اجرا شد.

هفته هلال‌ احمر از ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت است.

بر این اساس، ۱۶ اردیبهشت روز تکریم شهدا و خانواده ایثارگران/ ایثارگران، الگوهای جاودان، ۱۷ اردیبهشت، روز جوانان هلال‌ احمر/ پیشگامان پیشرفت، صلح و امید و ۱۸ اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌ احمر با عنوان جمعیت در عرصه بین‌ الملل/ خدمت بدون مرز (ازجمله حج) نامگذاری شده و اقدامات، برنامه‌ ها و خدمات هلال‌ احمر در این راستا خواهد بود.

۱۹ اردیبهشت، روز سازمان داوطلبان/ خدمات داوطلبانه و توسعه مشارکت‌ های اجتماع محور و ۲۰ اردیبهشت‌ ماه هم روز امداد و نجات/ فداکاری و همدلی نامگذاری شده است.

براساس برنامه‌ ریزی‌ های انجام شده، ۲۱ اردیبهشت: روز بهداشت، درمان و توانبخشی و آموزش و پژوهش/ ناجیان سلامت، آموزش همگانی و ارتقاء خدمت و همچنین ۲۲ اردیبهشت نیز روز رشد تولید و ارتقاء بهره وری است.

دیدار و تجلیل از مقام شامخ شهدا و برگزاری اردوهای جهادی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق کم برخوردار و همچنین اعزام ۱۰۱ کاروان سلامت در سراسر کشور از دیگر برنامه‌ های هلال‌ احمر در هفته آینده است. برنامه‌ ریزی‌ های لازم برای اهدای خون ۱۰۱هزار داوطلب هلال‌ احمر و اجرای مانور امداد و نجات در هزار و ۴۰۲ منطقه کشور نیز با حضور تیم‌ های دادرس و سحر انجام شده است.

همایش ۱۰۱ هزار نفری اعضای هلال‌ احمر در سراسر کشور و نمایشگاه عکس مترو، تجدید میثاق اعضای هلال‌ احمر با آرمان‌ های امام راحل (ره)، مانور سراسری پناه‌ گیری در مدارس با محوریت خانه‌ های هلال، دیدار با آیات عظام تقلید در قم و برگزاری همایش بین‌ المللی مبلغان بشر دوستی از مهمترین برنامه‌ های هلال‌ احمر در هفته هلال است که از امروز شنبه ۱۶ اردیبهشت در سراسر کشور آغاز شده است.

هر ساله هجدهم اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر گرامی داشته می شود به این امید که با رعایت اصول هفتگانه تعریف شده از سوی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر و اجرای مفاد حقوق بین المللی بشردوستانه ازسوی کشورهای مختلف به برقراری صلح و آرامش در جهان کمکی شده باشد.

جمعیت هلال احمر وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، احترام به انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.

جمعیت هلال احمر با سابقه‌ یک قرن خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تاسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفت‌گانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=5875

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی