• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

جذب سوادآموز بیش از تعهد ابلاغی؛ ۹۷ درصد جمعیت هرمزگان باسواد است

  • کد خبر : 5582
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
جذب سوادآموز بیش از تعهد ابلاغی؛ ۹۷ درصد جمعیت هرمزگان باسواد است
 معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: سهمیه ابلاغی جذب سواد آموز در استان برای سال تحصیلی (۱۴۰۱ -۱۴۰۲)، هفت‌هزار و ۴۱۲ نفر تعیین شد که بیش از هشت هزار و ۵۹۰ نفر معادل ۱۱۵ درصد از این افراد جذب کلاس‌های سوادآموزی شدند.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، احمد جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در زمینه جذب بی‌سوادان در دوره سوادآموزی، سهمیه ابلاغی پارسال سه‌هزار و ۷۷۲ نفر بود که تعداد سه‌هزار و ۳۶ نفر جذب این کلاس‌ها شده و معادل ۸۰ درصد از این سهمیه محقق شده است.

وی بیان کرد: در دوره انتقال نیز حجم ابلاغی سازمان نهضت سوادآموزی به هرمزگان یکهزار و ۸۸۵ نفر بود که تعداد ۲ هزار و ۶۰۱ نفر سوادآموز برابر با ۱۶۴ درصد سهمیه ابلاغ شده جذب کلاس‌های این دوره شدند.

معاون سوادآموزی هرمزگان اظهار کرد: در دوره تحکیم نیز سهمیه ۲ هزار و ۵۵ نفر به هرمزگان ابلاغ شد که بیش از این آمار یعنی ۲ هزار و ۹۵۳ نفر معادل ۱۶۴ درصد در این دوره مشغول به تحصیل شدند.

جعفری ابراز کرد: کلاس‌های سوادآموزی هرمزگان در سال ۱۴۰۱ به صورت تلفیقی و مجموعه‌ای از سوادآموزان هر سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم بوده است و این کار جهادی با تلاش آموزش دهنده‌ها و کارکنان حوزه سوادآموزی استان اتفاق افتاده است که جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته در سطح اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان و سازمان نهضت سوادآموزی کشور، همه مطالبات سال‌های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به آموزش دهنده ها پرداخت شده و هیچ‌گونه مطالباتی باقی نمانده است.

گفتنی است؛ طبق اعلام معاونت سوادآموزی هرمزگان، ۹۷ درصد از جمعیت این استان باسواد هستند.

سوادآموزی شامل ۱۲ موضوع از جمله سواد خواندن و نوشتن، سواد رسانه‌ای، سواد عاطفی، سواد مالی، سواد تربیتی، سواد ارتباطی، سواد تحلیلی، سواد بوم شناسی، سواد نژادی و قومی و سواد سلامتی است.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=5582

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی