به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز؛ طرح پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در هرمزگان با هدف کنترل و ردیابی این بیماری آغاز شده است. مصطفی فخرآبادی پور، مدیر کل دامپزشکی هرمزگان، اعلام کرد که این طرح در سواحل و تالابهای بندرخمیر به پایان رسیده و موردی از آنفلوآنزا شناسایی نشده است. اکنون، پایش در جزیره قشم نیز آغاز شده است.
محمد صدیق ارم، مدیر دامپزشکی قشم، گفت که این طرح شامل ردیابی ژنتیکی آنفلوآنزا در طیور بومی با همکاری جهاد کشاورزی و محیط زیست است. از ابتدای سال جاری، ۲۰ بازدید بهداشتی از مزارع و واحدهای پرورشی انجام شده است. وی بر اهمیت همکاری دستگاههای اجرایی برای مقابله با این بیماری تأکید کرد و گفت که پرندگان وحشی آبزی میتوانند ویروس را منتقل کنند.
این بیماری میتواند به سرعت در میان پرندگان شایع شود و علائم آن در انسان شامل سرفه، گلودرد و تب بالا است. مدیر دامپزشکی قشم همچنین به خطرات بهداشتی ناشی از ورود این ویروس به جمعیت طیور اشاره کرد و خواستار تشدید نظارتها و اقدامات پیشگیرانه شد
آغاز طرح پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در هرمزگان
- نویسنده : صدیقه دهقانی تل گردوئی
- ارسال توسط : آوای شرجی
- 267 بازدید
- بدون دیدگاه



















