• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

اتباع و قاچاق سوخت دو مسئله اصلی هرمزگان است

  • کد خبر : 12570
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۳
اتباع و قاچاق سوخت دو مسئله اصلی هرمزگان است
استاندار هرمزگان در نشست شورای اداری استان، حضور اتباع بیگانه و قاچاق سوخت را دو مسئله اصلی هرمزگان معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، مهدی دوستی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری هرمزگان که با حضور ربیس قوه قصاییه برگزار شد، افزود: براساس تجربه حکمرانی متعالی، ما شاهد همکاری‌های بسیار سازنده‌ای بین نمایندگان قوا در استان هرمزگان هستیم و همین امر موجب شده با تمرکز، بسیاری از مسائل رفع و رجوع شود.
وی بیان کرد: در حوزه مسکن تعهد استان هرمزگان ۶۶ هزار واحد است که از این بین ۲۰ هزار واحد مسکونی به اضافه ۱۱ هزار قطعه زمین تحویل مردم شده است و ۳۸ هزار واحد از پروژه‌های نهضت ملی مسکن نیز به صورت ویلایی هستند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با اشاره به تاکیدات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر مسکونی‌سازی جزایر و افزایش جمعیت سواحل، گفت: ۱۰ شهر جدید ساحلی در استان جانمایی شده است که ساخت ۲ شهر از آن‌ها در سفر رییس جمهور به استان آغاز شد.

وی کمبود تخت‌های بیمارستانی را یکی از چالش‌های اصلی استان هرمزگان معرفی کرد و افزود: برای حل این مشکل از ابتدای دولت تمرکز ویژه‌ای روی تکمیل هفت بیمارستان در استان گذاشتیم که سه بیمارستان به اتمام رسید و در تلاش هستیم بقیه بیمارستان‌ها را هم به اتمام برسانیم که در این صورت سرانه تخت‌های بیمارستانی استان هرمزگان به یک و ۹ دهم درصد که بالاتر از میانگین کشوری است می‌رسد.

دوستی گفت: بیش از ۴۰۰ روستا در ابتدای دولت با تانکر آبرسانی می‌شد که مشکل آب ۲۵۳ روستا از این جمع مرتفع شده است و به آب پایدار دست پیدا کرده‌اند.

استاندار افزود: یکی از محوری‌ترین و اصلی‌ترین برنامه‌های ما در استان هرمزگان تلاش برای جذب سرمایه‌گذار است و برای این مهم معرفی مناطق عاری از مجوز، برگزاری تورهای سرمایه‌گذاری و صدور مجوزهای بی‌نام را در دستور کار قرار داده‌ایم که منجر شده است هرمزگان موفق به کسب رتبه نخست سرمایه‌گذاری شود.

وی گفت: مساله حضور اتباع بیگانه و قاچاق سوخت دو مسئله اصلی استان است و مساله‌ای نیز تحت عنوان «بهنام خودرو» داریم که رییس کل دادگستری استان به صورت ویژه دنبال می‌کنند.

معضل قاچاق و مشکل اسناد مردم

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این نشست با تاکید بر معضل قاچاق و مشکل اسناد مردم با منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: تغییر مبنای استناد به عکس هوایی سال ۱۳۴۶، باتوجه به گسترش روستاها و ارتقای آنها به شهر و شهرستان، می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده افزود: برای حل مشکل کم بودن قضات استان، جایگزینی قاضی بومی ماندگار را در دستورکار قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=12570

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی