• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

باغ پرندگان” سوزا در جزیره قشم از ظرفیت بالای جذب گردشگر برخوردار است

  • کد خبر : 12751
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
باغ پرندگان” سوزا در جزیره قشم از ظرفیت بالای جذب گردشگر برخوردار است
شهردار سوزا از توابع بخش شهاب شهرستان قشم گفت: نخستین باغ پرندگان غرب جزیره قشم با پرندگانی کمیاب و نادر ایرانی، آسیایی و آفریقایی از ظرفیت بالایی در جذب گردشگر برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز؛ عبدالله تشه اظهار کرد: مجموعه باغ پرندگان زولند واقع در پارک ساحلی شهر سوزا، جزیره قشم از امکانات مناسبی برای استفاده شهروندان و علاقه مندان به محیط زیست برخوردار است که باید به بهترین شکل معرفی شود.

وی ادامه داد: این باغ پرندگان دارای هشت بخش مجزا برای نگهداری از پرندگان آبزی و کنارآبزی، شکاری، ماکیان سانان، کبوترسانان، زینتی، شترمرغ‌ ها، طاووس‌ ها و کروکودیل ها است که در حال حاضر ۵۰ گونه در این باغ نگهداری می ‌شوند.

شهردار سوزا از توابع بخش شهاب شهرستان قشم توضیح داد: باغ پرندگان و حیات وحش مجموعه تفریحی زولند، فرصتی بی‌ نظیر در حوزه گردشگری داخلی و خارجی است که گونه‌ های مختلفی از پرندگان و حیوانات از جمله سهره گور خری، انواع طوطی، مرغ عشق، عروس هلندی، طوطی های کوتوله، میناها، مرغ و خروس های زینتی، مرغ شاخدار، کبک، بلدرچین، قرقاول، مرغ ابریشمی، شتر مرغ، میمون، شتر، بزکوهی، گراز، بوقلمون، سنجاب، لاک پشت، طاووس، عقاب، قموری و کروکودیل در آن نگهداری می شوند.

تشه اضافه کرد: بهای بلیت ورودی باغ پرندگان برای بزرگسالان پانصد هزار ریال و برای کودکان سیصدهزار ریال برای هر نفر تعیین شده و ساعت بازدید آن به صورت یکسره از هشت صبح تا ۱۹ عصر است.

وی گفت: این باغ پرندگان با نگهداری گونه‌های خاص و گاه کمیاب در یک مکان و با تلاش برای پیاده سازی شاخص‌ های محیط طبیعی و اکوسیستم حیات وحش پرندگان، می تواند مکانی برای پژوهش و تحقیق پرنده شناسان و بوم شناسان ورودی به جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب باشد.

شهردار سوزا آشتی قشموندان و گردشگران با طبیعت و آشنایی و ایجاد علاقه در عموم شهروندان به ویژه گروه سنی کودکان و نوجوانان در کنار تفریح، آموزش، پژوهش و حفاظت از پرندگان را از دیگر دستاوردهای احداث این مجموعه عنوان کرد.

وی بیان کرد: وجود سه کروکودیل‌ها بسیار نایاب به نام های (کیان، کیانا و طوفان)، سه میمون بزرگ به نام های (ستایش، تیمور و فلیپ)، یک گراز به نام (غضنفر)، ۲ میمون کوچک به نام های (رامین و مینا) و یک شتر زیبا به نام (نگین) و شنیدن صدای دلنشین پرندگان، دیدن طاووس های زیبا و رنگارنگ، تماشای ابهت عقاب های خال دار بزرگ و تالابی از مهم ترین ویژگی ها و حس و حال عجیب حضور کودکان و نوجوانان در این باغ پرندگان است.

شهر سوزا یکی از شهرهای ساحلی جنوبی جزیره قشم است که به دلیل داشتن ساحل زیبا، آثار تاریخی و ظرفیت بوم گردی، یکی از مقاصد سفر گردشگران داخلی و خارجی است./ ایرنا

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=12751

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی