• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3
پیام تبریک و توصیه های امام جمعه اهل سنت و جماعت بندرعباس به نمایندگان منتخب هرمزگان:

نمایندگان منتخب باید در مسیر حل مشکلات مردم گام بردارند

  • کد خبر : 11878
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷
نمایندگان منتخب باید در مسیر حل مشکلات مردم گام بردارند
در پی انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی، شیخ یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس ضمن تبریک به منتخبیان سه حوزه انتخابیه مرکز، غرب و شرق هرمزگان به دلیل اعتماد اکثریت رای دهندگان، طرف اعتماد مردم قرار گرفتن و اعطای امر وکالت را مهم ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: منتخبان در راستای تداوم حمایت‌ مردم، برای تامین حقوق و رفاه عمومی و اعتلای ایران تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، وی با بیان اینکه نمایندگان منتخب دارای سوابق نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر هستند و انتظار از آنها در دوره جدید نیز بیشتر است بر شناسایی و حل مشکلات عمومی و محلی از سوی منتخبین تاکید کرد و گفت: از جمله مهم‌ترین مراحل عالمانه‌ی قانون‌گذاری، شناسایی مشکلات عمومی و صورت‌بندی درست و اولویت‌بندی آگاهانه‌ی آن‌ها با مقیاس مصالح ملی و سپس تلاش برای رسیدگی به حل‌ آن‌هاست.
به گفته شیخ جمالی، خانه‌ی ملت، امانت‌کده‌ای موقت برای شناسایی و حل مشکلات عمومی است و کسانی در پایان کار، خوشنام دنیوی و رستگار اخروی می شوند که در حل مشکلات مردم گام بردارند نه در جهت تشدید و پیچیده‌کردن این مشکلات! از این رو تشکیل اتاق‌های فکر با حضور کارشناسان متخصص و دلسوز منطقه می‌تواند نمایندگان را در شناسایی مشکلات محلی و دستیابی به راهکارهای حل‌المسائلی یاری نماید.

تاکید بر توجه نمایندگان منتخب به رفاه مردم

امام جمعه اهل سنت بندرعباس در ادامه توجه به رفاه عمومی را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین فلسفه‌های قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری، حداکثرسازی رفاه عمومی است و توجه به این فلسفه، می‌بایست همواره به مثابه‌ی یک مقیاس در اختیار نمایندگان مجلس قرار داشته و پیش از پیشنهاد یا تصویب قوانین، از خویشتن بپرسند که آیا این قانون در جهت رفاه و آسایش مردم است یا خیر؟ سپس در جهت تصویب آن مبادرت ورزند.
وی با تاکید بر پاسداشت اعتماد عمومی ادامه داد: اعتماد، بنیادی‌ترین و کلیدی‌ترین سرمایه‌ی اجتماعی یک فرد یا جامعه است که اغلب مراودات و مبادلات اجتماعی بر آن استوار است. تفویض وکالت رسیدگی به امور عمومی و به طور کلی اعتبار نمایندگی مردم، مرهون اعتماد است که شفافیت و پاسخگویی، از مؤثرترین روش‌های مراقبت از این سرمایه‌ی اجتماعی قلمداد می شود.

تاکید بر گزارش دوره ای نمایندگان از عمکردشان
شیخ جمالی، ارائه‌ی گزارش‌های دوره‌ای از عملکرد نمایندگان و ایجاد بسترهایی برای دریافت سئوالات، ابهامات و انتقادات مردم و نیز استماع صبورانه‌ و مبتنی بر سعه‌ی صدر در مواجهه با آن‌ها را نشان‌دهنده‌ی سلامت شخصیت و عملکرد نمایندگان دانست که از اعتماد عمومی به آن‌ها صیانت می‌کند.
امام جمعه اهل‌سنت و جماعت بندرعباس، اهتمام به اثربخشی و کارآمدی را مهم ارزیابی کرد و گفت: یک نمایند‌ه‌ی کارآمد، مطابق برنامه‌ا‌ی مدون، فعالیت‌ها و دستاوردهای عملکرد خود را پیش از شروع فعالیت، پیش‌بینی کرده و مطالبات حوزه‌ی انتخابی‌اش را شناسایی می‌نماید؛ یعنی می‌داند که در دوره‌ی مسئولیتش به دنبال چیست و چگونه آن‌ها را محقق نماید. لذا اصل بر آن است که این دستاوردهای پیش‌بینی‌شده، چنان پُرمایه، ملموس و پایدار باشند که در پایان دوره، رضایت و دعای نیک مردم را در پی داشته باشد.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=11878

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی