• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2
مدیر مخابرات منطقه هرمزگان:

پوشش ۹۲ درصدی طرح نجما در استان

  • کد خبر : 12639
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
پوشش ۹۲ درصدی طرح نجما در استان
مدیر مخابرات منطقه هرمزگان در نشستی خبری که به مناسبت ۲۷ اردیبهشت‌ماه روز ارتباطات برگزار شد، از راه اندازی ۴۳ سایت  ۴G طی سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش آوای شرجی نیوز، مهندس حسن هاشمی یکی از اقدامات مفید سال گذشته را افزایش تکنولوژی ۴۳۰ سایت از ۳ جی به ۴ جی و غیره اعلام و اضافه کرد: «تکنولوژی حدوداً ۷۳ روستا افزایش دادیم و موفق به اعزام و راه‌اندازی ۲۱ سایت شهری در این زمینه شده‌ایم».

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان با بیان اینکه تعداد روستاهای دارای ارتباط در استان به یکهزار و ۴۱۲ مورد رسیده است، گفت: «طی یک سال گذشته در زمینه پروژه‌های مناطق کمتر توسعه ‌یافته {USO}، ۲۳ سایت جدید راه‌اندازی شده و ۷۳ سایت تکنولوژی‌شان ارتقا یافته است».

مهندس هاشمی ضمن تشریح عملکرد سال ۱۴۰۲ مخابرات منطقه هرمزگان گفت: «مخابرات استان در بحث توسعه پایدار نیازمند توسعه اقتصاد دیجیتال است که امیدواریم بتوانیم تکالیفمان را در این راستا به سرانجام برسانیم».

وی با اشاره به شناسنامه ارتباطی استان طی یک سال گذشته، بیان کرد: «حدود یکهزار و ۴۱۲ روستا و ۳۶۳ هزار تلفن ثابت در استان است که به مردم خدمات ارائه می‌شود. از طرفی، هم‌زمان با این موضوع توانستیم ۸۴ هزار سرویس ADSL و ۱ هزار و ۸۰۰ سرویس VDSL با شاخص ضریب نفوذ تلفن ثابت و حدود ۱۰ هزار سرویس FTTH با ضریب نفوذ شهری و بین‌شهری را در استان داشته باشیم».

به گفته وی، طی یک سال گذشته، سهم بازار باند پهن در استان ۷۶ درصد به ثبت رسیده است.

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان ادامه داد: «در انتخابات سال گذشته، توانستیم ۹۸ درصد رای گیری صندوق‌ها را به صورت آنلاین انجام دهیم و امیدواریم این آمار را در انتخابات بعدی به صدرصد برسانیم».

این مقام مسئول افزود: «در حال حاضر ۴ هزار کیلومتر فیبر نوری بین‌شهری را داریم که ۲۰۹ شهر از این طریق در ارتباط هستند و ۹۲۴ سایت در این زمینه برقرار است که مشکلاتی مانند بارندگی‌ها و قطعی برق نیز پشتیبانی و نگهداری آن را سخت می‌کنند».

مهندس هاشمی با اشاره به اجرای طرح نجما {نهضت جهادی فیبر نوری شرکت مخابرات ایران} در استان گفت: «در این طرح که از افتخارات مخابرات محسوب می شود توانستیم پوشش ۹۲ درصدی استان را شاهد باشیم که شامل ۱۱ شهرستان است. در این راستا ۳۰ روستا دارای بالای ۵۰۰ خانوار برنامه داریم که تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرند».

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان یکی از اقدامات مفید سال گذشته را افزایش تکنولوژی ۴۳۰ سایت از ۳ جی به ۴ جی و غیره اعلام و اضافه کرد: «تکنولوژی حدوداً ۷۳ روستا افزایش دادیم و موفق به اعزام و راه‌اندازی ۲۱ سایت شهری در این زمینه شده‌ایم».

وی از توسعه زیرساخت‌های روستایی در بشاگرد، جاسک، بندرعباس، حاجی‌آباد و میناب خبر داد و گفت: شرکت مخابرات با یک هزار و ۲۰۰ همکار و پشتیبانی پایدار، و اجرای پروژه های فیبر نوری جهت خدمت رسانی با استانداردهای تعیین شده، کاری متفاوت از دیگر شرکت ها انجام می دهند.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=12639

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی