• امروز : دوشنبه - ۱۴ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 3 June - 2024
4

رکورد تولید برق در نیروگاه‌ بندرعباس شکسته شد

  • کد خبر : 8300
  • ۰۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
رکورد تولید برق در نیروگاه‌ بندرعباس شکسته شد
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: رکورد تولید برق در این نیروگاه شکست شد و میزان تولید برق این نیروگاه از ابتدای سالجاری تاکنون به یک‌هزار و ۵۰ مگاوات در ساعت رسید.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، داریوش محمودی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: البته بواسطه برخی از ملاحظات فنی بیشتر از این هم می‌توانیم تولید داشته باشیم که در حال حاضر با توجه به طول عمر واحدها و قدیمی بودنشان در یک حاشیه امنیت مگاواتی قابلیت تولید داریم.

وی همچنین با اشاره به اینکه ایران جز پنج کشور سازنده نیروگاه، قطعات و تجهیزات نیروگاهی است، بیان کرد: این نیروگاه در زمینه ساخت قطعات نیروگاهی به خودکفایی رسیده و هم اکنون ۹۵ درصد قطعات آن ساخت داخل است

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اظهار کرد: خودکفایی در زمینه ساخت قطعات نیروگاهی یکی از افتخارات نیروگاه بندرعباس در سال‌های اخیر است که این مهم در سایه حمایت از تولید داخلی، همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و با صرفه‌جویی ارزی زیادی محقق شده است.

محمودی اضافه کرد: نیروگاه بندرعباس در سال ۱۴۰۱ حدود پنج هزار قطعه تولید و یا برساخت این قطعات راهبری و نظارت داشته باشد که حدود یک‌میلیون‌دلار صرفه‌جویی ارزی در پی‌داشت.

این مسوول نیروگاهی اظهارکرد: در سه‌ماه نخست امسال نیز در این نیروگاه موفق به ساخت و بازسازی یکهزار و ۲۰۰ قطعه تخصصی مهم کوچک و بزرگ نیروگاهی شد که حاصل تلاش کارشناسان جوان و متخصص بومی بوده است.

محمودی ادامه داد: در یکسال اخیر تمام واحدهای نیروگاه شامل واحدهای یک، ۲، سه و چهار در حال تعمیرات بود و همچنین واحد یک گازی و واحد چهار بخار در دست تعمیرات اساسی قرار گرفت که این تعمیرات از اواخر پاییز سال گذشته آغاز و اواخر خرداد امسال نیز به‌ پایان رسید و قبل از پیک بار با حداکثر توان عملی به‌مدار تولید بازگشت.

وی خاطرنشان کرد: در تعمیرات واحد یک و چهار نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر ساعت کار تعمیراتی انجام شد، که در واحد چهار حدود ۴۵۰ هزار ساعت کار عملیاتی و بقیه ساعات کاری نیز به واحد یک اختصاص داشت.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس یادآورشد: پره‌های توربین ال پی، به‌دلیل شکستگی در زمستان گذشته در نیروگاه تعویض شد، که این عملیات، برای نخستین بار در کارگاه و محیط نیروگاه بندرعباس این کار محقق شد و همچنین بالانس و تنظیمات ثانویه برای نصب آن‌ها در شرکت صورت گرفت.

وی تصریح کرد: امسال همچنین رکورد تولید شکسته شد و قابلیت تولید هزار و ۵۰ مگاوات در ساعت را در این لحظه داریم و بواسطه برخی از ملاحظات فنی بیشتر از این هم می‌توانیم تولید داشته باشیم که در حال حاضر با توجه به طول عمر واحدها و قدیمی بودنشان در یک حاشیه امنیت مگاواتی قابلیت تولید داریم.

نیروگاه بندرعباس با چهار واحد بخاری و ۲ واحد گازی با ظرفیت هزار و ۳۲۰ مگاوات به‌عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور، نقش بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تامین برق استان هرمزگان دارد.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=8300

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس بازجویی فنی پلیس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تنگه هرمز توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فدراسیون ورزش دانش آموزی فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی دوستی نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی