• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
5

روند صادرات پیاز و سیب‌زمینی از هرمزگان برقرار است

  • کد خبر : 6665
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰
روند صادرات پیاز و سیب‌زمینی از هرمزگان برقرار است
رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: صادرات محصول پیاز و سیب زمینی طبق مقررات جاری در این استان در حال انجام بوده و این روند برقرار است.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، عباس مویدی ظهر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طبق بخشنامه وزارت جهادکشاورزی، ممنوعیت صادرات ۲ محصول کشاورزی سیب‌زمینی و پیاز به شماره ۱۸/۲۲۳۴ تاریخ ۲۷ فروردین امسال از سوی مدیریت توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی، از ابتدای خردادماه ابلاغ شده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان این بخشنامه لغو شده است.

وی بیان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده و مذاکره تلفنی صورت گرفته از سوی جهادکشاورزی هرمزگان با معاون دفتر توسعه صادرات وزارت جهادکشاورزی، بیان شد که طبق جدیدترین نامه به شماره ۱۸/۶۲۸۹ تاریخ ۲۴ اردیبهشت جاری، نامه یادشده در ۲۷ فروردین ماه امسال از سوی مدیریت توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی منتفی بوده و صادرات محصولات پیاز و سیب زمینی همچنان مطابق مقررات جاری در حال انجام بوده و این روند ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: استان هرمزگان به عنوان یکی از مبادی واردات و صادرات کشور جهت صادرات برخی محصولات کشاورزی تولید شده در سایر استان‌ها نیز بسترسازی می‌کند.

مویدی خطاب به تمامی تولیدکنندگان و همچنین صادرکنندگان محصولات یادشده گفت: صادرات این محصولات برقرار است و جای هیچ نگرانی نیست.

پیش از این در نامه‌ای به شماره ۱۸/۲۲۳۴ تاریخ ۲۷ فروردین ماه از سوی مدیریت توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی به استان‌های کشور از جمله هرمزگان ابلاغ شده بود که صادرات ۲ محصول پیاز و سیب زمینی از ابتدای خردادماه ممنوع است.

طبق اعلام سازمان جهادکشاورزی هرمزگان؛ محصول پیاز هرمزگان باتوجه به کشت نشایی از با کیفیت‌ترین پیازهای تولید شده در کشور و منطقه است که خواهان بسیاری در سطح ملی و بین المللی از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس دارد.

محصول سیب زمینی هرمزگان نیز به دلیل کیفیت بالایی که دارد، علاوه بر مصرف استان، به استان‌های اصفهان، تهران، یزد و کرمان نیز ارسال می‌شود.

برداشت پیاز هرمزگان هر ساله از بهمن ماه آغاز شده اما از نیمه دوم دی‌ماه هم برداشت در برخی اراضی آغاز و تا اواخر فروردین ماه با هدف تامین نیاز بازار کشور ادامه دارد.

برداشت سیب‌زمینی هرمزگان نیز از اوایل اردییهشت ماه آغاز شده و تا اوایل خردادماه ادامه دارد.

استان هرمزگان دارای ۳۱ نوع محصول زراعی در ۷۸ هزار هکتار است که حدود ۴۸ هزار هکتار آن به سبزی و صیفی و ۳۰ هکتار نیز به کشت‌های صنعتی، غلات، علوفه و کلزا اختصاص دارد.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=6665

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس بازجویی فنی پلیس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تنگه هرمز توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فدراسیون ورزش دانش آموزی فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی دوستی نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی