• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

۶ هزار متقاضی سنددار کردن اراضی متصرفی در هرمزگان ثبت نام کردند

  • کد خبر : 1945
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹
۶ هزار متقاضی سنددار کردن اراضی متصرفی در هرمزگان ثبت نام کردند
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از ثبت نام ۶ هزار متقاضی سنددار کردن اراضی متصرفی در هرمزگان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز،  عباس کمالی مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان در نشست رئیس و اعضای شورای اطلاع رسانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان با خبرنگاران اظهارداشت: وزارت راه و شهرسازی متشکل از چندین اداره کل در هرمزگان است در اکثر استان های ساحلی ادارات کل مشترک است.

وی بیان داشت: در مجموع ۹۱ پروژه‌ در وزارت راه و شهرسازی به ارزش ریالی سه هزارو ۷۰۰میلیارد تومان شامل پروژه مسکن،  راه سازی، ساختمان های دولتی، سازمان بنادر و دریانوردی، راهداری و حمل و نقل جاده ای اداره فرودگاه و راه آهن است که به بهره برداری می رسد و همچنین از این تعداد ۲۸ پروژه به ارزش ۳۶۵ میلیارد تومان تا پایان سال افتتاح می شود.

کمالی در ادامه گفت: ۱۱۰ پروژه مسکن، یک پروژه مشتمل بر حوزه های خدمات عمومی و هزارو ۹ پروژه در حوزه بنادر و دریانوردی و در نهایت یک اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و در مجموع با اعتبار ۴ هزارو ۹۰۰ میلیارد عملیات کلنگ زنی را تا پایان دهه فجر انجام خواهد شد و همچنین تا پایان سال ۶ پروژه به ارزش ریالی ۸۸ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی سازی استان هرمزگان به پروژه های حوزه مسکن و ساختمان های عمومی اشاره کرد و گفت: در حوزه مسکن و ساختمان های عمومی بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان پروژه افتتاح خواهد شد و از این تعداد ۸ پروژه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان گفت: ۱۳پروژه قابل افتتاح با اعتبار ۵۳۸ میلیارد تومان در حوزه راه و شهرسازی سازی است و از این تعداد ۶ پروژه در حوزه راه با اعتبار ۵۱۰ میلیارد تومان است و ۷ پروژه مسکن و ساختمان های عمومی شامل سالن های ورزشی و مراکز فرهنگی با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان تا پایان دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وی گفت: بنا داریم تا پایان سالجاری، ۸ پروژه اداره راه و شهرسازی‌ را به پایان برسانیم به همین منظور حدود ۶ پروژه را در حوزه راه سازی به رقم ۲۳۲ میلیارد تومان و ۲ پروژه دیگر در حوزه ساختمان به رقم ۱۱ میلیارد تومان است.

وی در پایان تصریح کرد: املاک تصرفی که قبل از سال ۱۳۹۴ مستحدثات آن اجرایی شده است متقاضیان با مراجعه به دفاتر پیشخوان باید ثبت نام انجام دهند و بعد از اتمام مراحل ثبت نام، پرونده الکترونیکی آنان جهت بررسی به دست ما می رسد و تاکنون برای سند دار کردن املاک متصرفی بالغ بر ۶ هزارو ۳۰۰ متقاضی ثبت نام کرده اند.

در این نشست عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان هرمزگان نیز اظهار کرد:اداره‌کل راهداری و حمل ونقل همانطور که از نامش پیداست دو محور مهم مسئولیتی است.

وی در خصوص ارائه گزارش عملکرد در ایام الله دهه فجر افزود: در خصوص راهداری در هرمزگان، در مجموع ۱۳ هزار ۶۰۰ خطوط راهی مانند آزاد راه، بزرگ راه، راه اصلی و فرعی وجود دارد که انشالله در دهه مبارک فجر شاهد توسعه این راه ها خواهیم بود.

شرفی اذعان کرد:اهم فعالیت های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل در هرمزگان ترمیم و روکش آسفالت و بهسازی نقاط حادثه خیز استانی و رفع این نقاط بوده است که در ۱۰ ماهه امسال اتفاقات قابل توجهی انجام شده است که ۱۵۶ کیلومتر به ارزش ۱۱۲ میلیارد ریال روکش راه اصلی، ۳۰۲ کیلومتر روکش راه های فرعی، به ارزش ۴۵۰ میلیارد ریال، رفع تهدیدات فنی ۴۰۰ دستگاه تعمیرات اساسی صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان هرمزگان با بیان اینکه برای جلوگیری از بروز سانحه جاده‌ ای رفع نقاط حادثه خیز از اهمیت بسزایی برخوردار است ابراز کرد: رفع نقاط حادثه خیر از برنامه های مهمی بوده است که در ۱۰ ماهه اخیر در اولویت بوده است و ۲۰ نقطه حادثه خیز ترمیم و مشکل آنها مرتفع شده است.

وی ادامه داد: توسعه راه‌های روستایی از دیگر برنامه های مهم است که قریب به ۱۴۰ کیلومتر راه روستایی به ارزش ۷۲۰ میلیارد تومان در ۱۰ ماهه اخیر انجام شده است.

شرفی اضافه کرد: بهسازی محور ها، محور میناب-بشاگرد ۱۶ کیلومتر در دست اقدام است که ۷ و نیم کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است، ۱۸ پروژه مهم به ارزش هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان که اهم آنها پروژه پشتکوه و زیرکوه که مرز مرز سیستان و بلوچستان است و ۹۳ کیلومتر محور زیرکوه در حال اجرا است، در شهرستان جاسک توسعه راه های ساحلی و مناطق محروم در دستور کار است.

این مقام مسئول تشریح کرد: در شهرستان سیریک ساماندهی نقاط ورودی شهر و بهسازی ۱۵ راه روستایی که اهم آنها منطقه پشتکوه بوده است که با این بهسازی ۳۰ کیلومتر دسترسی مردم را آسانتر میکند و زمان رسیدم را کاهش می‌دهد، در شهرستان رودان بهسازی محور جغین-هشتنبدی و توسعه۲۰ راه روستایی صورت گرفته است، همچنین در شهرستان حاجی‌آباد راه روستایی بیشترین توسعه را داشته که راه های منتهی به کوهشاه احمدی در صدر این پروژه ها است و در ۴ محور با پیشرفت بالای ۴۰ درصد است.

شرفی با اشاره به اهمیت بهسازی راه در هرمزگان گفت: ۲۱۵ پروژه توسعه ای و کلی به ارزش ۲ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان در دستور کار است که ۴۵ پروژه آن در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، در ۱۰ ماهه امسال حمل و نقل ۲۳ میلیون تن جا به جایی انجام شده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است که ۲۱۱ شرکت حمل و نقلی در این حوزه فعال هستند، ۵ میلیون تن کالای اساسی در استان به سراسر کشور جابه‌جا شده است.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=1945

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی