• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

یکی از مهمترین دلایل رسیدن به کسبِ رتبه نخستِ رشد اقتصادی هرمزگان تلاش همه‌جانبه بخش دولتی و خصوصی بود

  • کد خبر : 9313
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
یکی از مهمترین دلایل رسیدن به کسبِ رتبه نخستِ رشد اقتصادی هرمزگان تلاش همه‌جانبه بخش دولتی و خصوصی بود
استاندار هرمزگان با اشاره به اعلام کسب رتبه نخست رشد اقتصادی این استان در کشور، راهبردهای عملیاتی تحقق رشد اقتصادی حدود ۸۸ درصدی را تشریح کرد.

مهدی دوستی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در نخستین گام، مشخص کردن محورهای پیشران اقتصادی و برنامه‌ریزی برای توسعه آنها به عنوان نقشه راه در دستور کار قرار گرفت.

رییس شورای برنامه‌ریزی استان تصریح کرد: پس از تعیین پیشران‌های توسعه، برنامه‌های توسعه‌ای در کشاورزی، شیلات ، صنعت و معدن، ترانزیت و نفت و انرژی با جدیت و اولویت بیشتر دنبال شد و افزایش بهره وری از ظرفیت‌های موجود نیز بررسی و اجرایی شد.

دوستی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال برای افزایش بهره‌وری ، برق رسانی به مراکز پرورش میگو با تزریق یکهزار میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر رییس جمهوری عملیاتی شد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با اشاره به ضرورت پیوستگی و ارتباط پروژه‌های عمرانی با رشد اقتصادی گفت: برای تحقق این موضوع، سیاست‌های تعریف پروژه‌های عمرانی مورد بازنگری قرار گرفت.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: در این بازنگری اگر یک پروژه در بخش راه تعریف و اجرا می‌شد، راهی بود که مسیر رسیدنِ محصولات کشاورزی به بنادر و اسکله‌ها را کوتاه‌تر می‌کرد و به موازات آن بنادر و اسکله‌ها هم بهینه‌سازی شد.

وی تاکید کرد : بخش دیگری از این موفقیت، مرهون تلاش‌ها و جهت‌گیری‌های دولت و شخص آیت‌الله رئیسی در سطوح ملی و بین‌المللی است که یکی از نتایج و دستاوردهای مهم و مستقیم این دیپلماسی اقتصادی، افزایش ترانزیت کالا و درآمدهای آن در بندر شهید رجایی و بخش حمل و نقل هرمزگان است.

دوستی یادآور شد: هرچند هرمزگان در سال های اخیر موفقیت‌های قابل توجهی داشته و در برخی شاخص‌ها پیشرفت کرده اما کسب رتبه نخست رشد اقتصادی از تمامی رتبه‌هایی که تاکنون کسب کرده مهم تر است و دلیل آن تجمیع همه شاخص‌های اقتصادی مهم در همین شاخص است.

به گفته استاندار هرمزگان: تحقق ۸۸ درصدی برنامه‌ ابلاغی رشد اقتصادی در شرایطی برای هرمزگان رقم خورده است که متوسط کشوری در این حوزه ۴۱ درصد و عملکرد استان ۲ برابر میانگین کشوری بوده که اختلاف آن با استان دوم (بوشهر) حدود ۱۸ درصد است.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به افزایش سرمایه‌گذاری‌ها رشد اقتصادی استان ادامه یافته و این موفقیت تکرار شود.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=9313

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی