• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
7
دوچرخه‌سوار جهانگرد:

هیچ کجای دنیا، ایران نمی‌شود

  • کد خبر : 2136
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
هیچ کجای دنیا، ایران نمی‌شود
دوچرخه‌سوار جهانگرد، درختکار و حامی محیط زیست کشورمان که علاوه بر همه شهرهای ایران به ۷۰ کشور جهان سفر داشته است، گفت: بیش از ۲۰ سال تجربه جهانگردی دارم و مردم ایران را نمونه بارز انسانیت و نوع‌دوستی می‌دانم.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز،  دوچرخه‌سوار گیلانی که برای کاشت نهال رکاب می‌زند، کاشت نهال محیط زیست در مقر سازمان ملل، کاشت ۱۴۰۰ نهال به افتخار مدافعان سلامت، دوچرخه‌سوار جهانگرد ایرانی سه قاره جهان را رکاب زد، پا به رکاب از آستارا تا اروپا، از کبابی امید تا ژنو و برای حفظ محیط زیست در ۷۰ کشور جهان رکاب زدم، نمونه‌ای از تیترهای رسانه‌ها در مورد کرامت ۵۱ ساله است، مردی که در آستارا مغازه کبابی دارد.

کرامت عزیزاده که از ۲۹ دی‌ماه امسال همزمان با روز هوای پاک که از طرف سازمان حفاظت محیط زیست به نام «تحقق هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی» نامگذاری شده، سفرش را از آستارا آغاز کرده و در بدو ورود به استان هرمزگان و با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا مرکز بندرعباس بیان کرد: در این سفر کاشت نهال و درختچه های مثمر و غیرمثمر را با کمک و همت مردم ایران، دانش‌آموزان، معلمان، دانشگاهیان، اهالی رسانه و حامیان محیط زیست در برنامه دارم.

وی «دوچرخه سواران جهانگرد ایرانی (سفیران صلح و سلامت) حامیان انسان دوستی کاشت ۱۴۰۱ نهال به نفع کودکان بی سرپرست و بدسرپرست» و «باید با کودکان مهربان باشیم» را از دیگر شعارهای سفرش به شهرهای ایران عنوان کرد و افزود: همه ایران سرای من است و فرزندان این سرزمین باید همیشه شاد باشند.

این حامی و دوستدار محیط زیست استان گیلان با اشاره به اینکه باید برای سلامت نسل حاضر و آینده به فکر فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ کاشت درخت و احترام به محیط زیست و نجات زمین بود، یادآور شد: ما کاشت میلیاردها درخت را به طبیعت بدهکاریم؛ چرا که بشریت خسارت زیادی به منابع طبیعی زده و برای جبران آن باید چاره ای اندیشید.

تاکنون به ۷۰ کشور جهان سفر داشته‌ام

عزیز زاده بیان کرد: طی سال‌های زیادی که دوچرخه‌سواری می‌کنم مهربان‌تر و خونگرم‌تر از مردم ایران ندیدم. اگر شما در ایران برایتان مشکلی به وجود بیاید ایرانیان با تمامی وجود به شما کمک می‌کنند اما در کشورهای دیگر اینگونه نیست و اگر در شرایط مشابه قرار بگیرید پاسخ منفی دریافت می‌کنید یا در بهترین حالت به شما می‌گویند با پلیس تماس بگیر…

این سفیر صلح و دوستی و حامی محیط زیست که تاکنون به ۷۰ کشور جهان سفر داشته است و با بسیاری از چهره‌های تاثیرگذار ملاقات کرده است، گفت: مردم احترام و ارزش خاصی برای مسائل محیط زیست قائل اند، چرا که هرچقدر محیط زیست سالم‌تر باشد، جامعه نیز سالم‌تر می‌ماند.

وی که از سال ۱۳۸۱ تاکنون ۴۰ هزار اصله نهال در شهرهای مختلف دنیا غرس کرده است، اظهار کرد: بارها به جهانیان گفته‌ام که ایرانیان مردمی صلح طلب، مهمان نواز و مهربان بوده و حامی محیط‌زیست هستند.

۵۰ سال عمرم را بدون دارو گذارنده‌ام

وی گفت: در این مدت به دلیل رکاب زدن و ورزش کردن تاکنون از قرص و دارویی مصرف نکرده ام و ورزش را بهترین دارو برای مبارزه با انواع بیماری‌ها می‌دانم.

عزیززاده یادآور شد: دوچرخه آلودگی صوتی و هوایی ایجاد نمی‌کند و با این وسیله به شهرهای ایران و جهان سفر می کنم و با نصب بنر و کاشت درخت، مردم را به ورزش، حفاظت از محیط زیست، صرفه جویی در آب و توسعه فضای سبز تشویق می کنم.

عضو فعال فدارسیون دوچرخه سواری ایران و عضو فعال جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ جهانی ایرانیان بااشاره به اینکه دوچرخه سواری به انسان انرژی و نشاط می دهد، مردم را به استفاده از این وسیله نقلیه تشویق کرد و از مسوولان شهرها و استان های کشور خواست به این ورزش بها دهند تا هم به محیط زیست و هم به سلامتی انسان ها کمک کنند.

هر ایرانی یک درخت بکارد

این فعال محیط زیست کشورمان با بیان اینکه سفرم به شهرها و استان‌های مختلف را با هدف ارتقای امنیت زیستی با کاشت یک میلیارد درخت آغاز کرده‌ام، گفت: به هر جای ایران که سفر می کنم مردم را به کاشت درخت و حفاظت از محیط زیست ترغیب می کنم و اگر در آیین های مختلف همچون تولد، مراسم و جشن‌ها به جای گل و شیرینی، به کاشت درخت بپردازیم، به محیط زیست، نجات زمین و سلامت انسان ها و همچنین به کشاورزان کمک کرده‌ایم.

عزیززاده یادآور شد: همچنین به مردم پیشنهاد می کنم به جای سبزه سفره عید نوروز، نهال بکارند و بعد از آیین سیزده‌به‌در آن درختان را در طبیعت بکارند که با ترویج این حرکت هر ایرانی یک درخت، ۸۵ میلیون درخت در سطح کشور غرس می شود.

وی در ادامه خبرنگاران را حامی محیط زیست، کودکان بی سرپرست و صلح و دوستی دانست و گفت: تاکنون از استان های گیلان، قزوین، البرز، تهران، قم، اصفهان، مازندران، زنجان، همدان، کرمانشاه، لرستان و فارس گذر کرده‌ام و مقصد بعدیم بعد از هرمزگان و اجرای مراسم‌های ویژه درختکاری با حضور کودکان بی سرپرست با همکاری شهرداری و هلال احمر در شهرهای بندرعباس، قشم، کیش و بندرلنگه به بوشهر و خوزستان است.

عزیزاده ابراز کرد: بعد از آن سفرم را در شهرم آستارا که دارای مردمی مهربان و مهمان نواز هستند و خونشان برای انسانیت می‌جوشد، خاتمه می‌دهم.

کرامت عزیز زاده در پایان این مصاحبه به رسم یادبود یک درخت در محوطه خبرگزاری ایرنا دفتر بندرعباس کاشت.
عزیززاده، عضو فعال فدراسیون دوچرخه سواری، عضو سفیران صلح وزارت بهداشت، حامی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، حامی محیط زیست و جهانگرد و ایرانگرد است.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=2136

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی