• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

علت افزایش ابتلا به مالاریا در رودان چیست؟

  • کد خبر : 4802
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۳:۱۱
مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان رودان گفت: دشت وسیع مسافرآباد به جهت دارا بودن باغات متعدد و قرار داشتن در مسیر عبور اتباع خارجی که از سمت جنوب کرمان وارد هرمزگان می شوند محلی برای اسکان و اشتغال این اتباع قرار گرفته که بعضا این مهاجرین ناقل بیماری مالاریا هستند.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، عباس علیمراد مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان رودان به منظور بررسی وضعیت شناسایی و فرایند درمان و اخذ نمونه مالاریا از اتباع خارجی شاغل در باغات و مزارع دشت مسافرآباد بخش رودخانه در آن منطقه حضور یافت.

وی در این بازدید با اکیب واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت ودرمان که به سرپرستی مهندس حسین جاودان معاون بهداشتی شبکه در منطقه حضور دارند گفتگو و از نزدیک در جریان اقدامات آنان در مبارزه با بیماری مالاریا قرار گرفت.

دکتر علیمراد در این بازدید میدانی گفت: دشت وسیع مسافرآباد به جهت دارا بودن باغات متعدد و قرار داشتن در مسیر عبور اتباع خارجی که از سمت جنوب کرمان وارد هرمزگان می شوند محلی برای اسکان و اشتغال این اتباع قرار گرفته که بعضا این مهاجرین ناقل بیماری مالاریا هستند.

وی اضافه کرد: باغداران و کشاورزان منطقه در نظر داشته باشند در صورت بکارگیری اتباع خارجی برای کنترل و بررسی آنان از نظر بیماری‌های واگیر مثل مالاریا کارشناسان و تیم سلامت مرکز شهید مطهری و اکیب واحد مبارزه بیماری‌های شبکه بهداشت که روزانه در منطقه در حال خدمات رسانی هستند تماس حاصل کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان در پایان بیان داشت : مالاریا یک بیماری تهدیدکننده حیات و در عین حال قابل پیشگیری و درمان است که انتقال آن با پشه صورت می گیرد و باعث حملات عود کننده و گاهی اوقات باعث مرگ افراد نیز شده است.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=4802

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی