• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

طرح پزشکی خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر هرمزگان اجرایی می‌شود

  • کد خبر : 5463
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
طرح پزشکی خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر هرمزگان اجرایی می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از اجرای طرح پزشکی خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، غلامعلی جاودان ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ۹ تا ۱۵ اردیبهشت هفته سلامت است، برای تثبیت مسئله سلامت در جامعه نیازمند برنامه‌ریزی و تأمین اعتبار هستیم.

وی افزود: هرمزگان استانی گسترده است و ارائه خدمات درمانی مناسب به تمام مردم با همکاری و همراهی همکاران حوزه بهداشت و درمان استان در حال انجام است، در حوزه سلامت عوامل متعددی تاثیرگذار هستند که سبک زندگی سالم، تغذیه و موادی که روی ما تاثیر می‌گذارد و در کنار این‌ها موارد بیماری‌زا از جمله این عوامل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به موارد بیماری‌زا از جمله کرونا و تب دنگی که سلامت جامعه را به مخاطره انداخته و تهدید می‌کند گفت: بحث تب دنگی که تبی استخوان شکن است و از طریق نیش پشه آئدس به انسان انتقال پیدا می‌کند ما را تهدید می‌کند و تلاش می‌کنیم با شناسایی به موقع مانع از این مسئله شویم، هم اکنون کشور پاکستان درگیر این مسئله است.

وی تصریح کرد: بر اساس یک سری استاندارد شبکه سلامت را بیش از ۴۰ سال است که ایجاد کردیم که موجب حذف بیماری‌های زیادی از جمله فلج اطفال، مالاریا و غیره شد و در نتیجه ایجاد این شبکه به عنوان یک کار بین‌المللی مورد توجه خیلی از کشورها قرار گرفت و از آن الگو برداری شد.

جاودان گفت: در سالیان اخیر پزشکی خانواده در روستاها ایجاد شده و در حال حاضر به دنبال ایجاد و توسعه پزشکی خانواده در شهرها هستیم و عملا در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر باید این مسئله مهم فعال و خدمات مناسب درمانی به مردم داده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: طرح بر این مبنا است که یک پایگاه شهری در محلات مختلف تعریف می‌شود و یک سری افراد به عنوان مراقبین سلامت در این پایگاه حضور دارند، در این طرح هر محله مراقب سلامت دارد و برای گروه‌های تعیین شده بر اساس سن، جنسیت و افراد دارای بیماری ویژه و خاص در طول سال خدمات ویزیت و بررسی سلامت صورت می‌گیرد.

وی گفت: در مرحله بعدی اگر فرد مراجعه کننده بیماری داشت به پزشکان عمومی معرفی می‌شود و درصورت نیاز به متخصص و بیمارستان، به بیمارستان معرفی می‌شود و اگر بیماری سخت داشته باشد به فوق تخصص معرفی می‌شود.
جاودان با اشاره به مزیت‌های اجرای این طرح و با تاکید بر اینکه بحث پزشکی خانواده مبحثی است که دولت در صورت تامین منابع اجرایی می‌کند گفت: با اجرای طرح پزشکی خانواده در مسائل اقتصادی کشور صرفه جویی می‌شود، سطح آگاهی و سواد سلامت جامعه افزایش می یابد و هزینه‌های درمانی مدیریت می‌شود و در نهایت موجب مدیریت و مصرف دارو خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی در سال گذشته ادامه داد: در حوزه بهداشت در سال گذشته ۲۷ میلیون خدمت ارائه شد، در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی نیز ۴۲۳ هزار ۳۱۹ خدمت ارائه شده است و اورژانس استان رتبه اول طرح خدمات نوروزی را کسب کرد.

وی افزود: بیمارستان‌های استان نیز در مجموع ۲۹ میلیون خدمت ارائه کردند، در حوزه دارو هم ۱۰ میلیون خدمت به مردم ارائه شد، سر جمع تمام خدمات درمانی و بهداشتی داده شده به مردم هرمزگان نیز در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۸ میلیون و ۲۶۳ هزار خدمت بوده است.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=5463

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی