• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
7

راه اندازی موکب‌های غدیر در هرمز

  • کد خبر : 7915
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
راه اندازی موکب‌های غدیر در هرمز
امام جمعه هرمز گفت: موکب ها نشانه‌ای از ترویج فرهنگ اصیل اسلامی است و در عید غدیر به شکل منسجمی در این جزیره ایجاد خواهند شد تا جزیره حال و هوای غدیر به خود بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز،حجت الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه هرمز و رئیس ستاد بین المللی غدیر این جزیره در جلسه برنامه‌ریزی دهه امامت و ولایت که با حضور مسئولین موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی  جزیره هرمز برگزار شد، بر ترویج فرهنگ اصیل اسلامی تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت بالای مسئله غدیر، گفت: هدف از برپایی موکب ترویج فرهنگ اسلامی است و عید سعید غدیر که عید ولایت و امامت است، همانند عید قربان و عید فطر از ایام‌اللّه محسوب می‌شود و از اعیادی است که در آن می‌شود فرهنگ اصیل اسلامی را به رخ جهانیان کشید.

حجت الاسلام رستاخیز عنوان کرد: اگر غدیر حفظ می شد، واقعه عاشورا رقم نمی خورد و در واقع حماسه عاشورا تبیین مظلومیت حضرت امیرالمومنین علی (ع) بود.

امام جمعه هرمز گفت: توجه به احساسات و عواطف عموم مردم از شیعه و اهل سنت، نسبت به بزرگداشت غدیر بسیار موثر است اما نکته قابل توجه در موضوع غدیر که پیامبر (ص) در غدیر خم به عنوان مهمترین مساله اجرا کردند اعلام مدیریت حضرت علی (ع) نسبت به امت بود.

وی در ادامه غدیر را یک میراث فرهنگی ماندگار دانسته و استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری جامعه در راستای ترویج این میراث را ضروری دانست.

رئیس ستاد بنیاد بین المللی غدیر در جزیره هرمزاظهار داشت: از آداب مهم روز غدیر می‌توان به شادی کردن و شاد کردن شیعیان حضرت علی علیه‌السلام، گذشت و بخشش، دست‌گیری از نیازمندان، صدقه دادن، اطعام مؤمنان و شکرگزاری به درگاه خدای سبحان به‌پاس نعمت بزرگ ولایت، زیاد صلوات فرستادن و وحدت و همدلی بین شیعیان اشاره کرد.

حجت‌الاسلام رستا خیز تصریح کرد: موکب‌ها جهت ایجاد کار فرهنگی خصوصاً در اعیاد، نقش بسزایی دارند و باید هدف از برپایی موکب و ایستگاه صلواتی ابلاغ پیام اعیاد، به‌ویژه عید سعید غدیر باشد، باید در موکب‌ها سیره اهل‌بیت (ع) را ترویج دهیم و با تبیین فرهنگ اسلامی جوانان را با الگو‌های اهل‌بیت (ع) آشنا کنیم.

رئیس ستاد بنیاد بین المللی غدیر در جزیره هرمز در رابطه با سازماندهی و فعالیت موکب‌های مردمی در طول مسیر همایش پیاده روی خانواده به مناسبت عید سعید غدیر اظهار کرد: جشن‌های مردمی این عید بزرگ، امسال به صورت میهمانی عظیم در طول دهه ولایت برگزار می‌شود و فعالیت‌های این موکب‌های مردمی شامل اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، پذیرایی از شهروندان و اجرای گروه‌های هنری گوناگون است.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=7915

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی