• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4
معاون وزارت جهاد کشاورزی:

 دنبال سازگاری گردو برای هرمزگان هستیم

  • کد خبر : 6711
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
 دنبال سازگاری گردو برای هرمزگان هستیم
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در مسیر اصلاح و نوسازی باغات هرمزگان به‌دنبال سازگاری ارقام مناسبی نظیر گردوی پکان و انواع محصولات کم آب‌بر هستیم.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در دیدار با کشاورزان شهرستان رودان با بیان اینکه ریل‌گذاری یک کشور به ویژه برای دولت در مجلس شورای اسلامی انجام می‌گیرد، اظهار کرد: بخش کشاورزی و امنیت غذایی کشور برای رقابت با بخش‌های مختلف کشور در گرو ریل‌گذاری مجلس است.

وی افزود: با توجه به سابقه حضورم در مجلس شورای اسلامی، به نقش کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در توسعه صنعت کشاورزی و تحول در این بخش اذعان می‌کنم.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، استان هرمزگان را یکی از مهمترین استان‌های کشور در تولید مواد غذایی معرفی کرد و گفت: نزدیک به ۴ میلیون تن محصول کشاورزی تولید شده در استان است که بالغ بر ۴۰۰ هزارتن انواع محصولات باغبانی در رودان تولید و این شهرستان را به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرستان‌های استان و کشور در این بخش معرفی ساخته است.

برومندی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حرکت به سوی باغبانی و کشاورزی دانش بنیان و مدرن اظهار داشت: در تلاش هستیم که سازگاری ارقام مناسبی نظیر گردوی پکان و انواع محصولات کم آب بر را در استان ارزیابی کنیم.

وی همچنین از استان هرمزگان به عنوان یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور در بخش تولیدات گلخانه ای نام برد و افزود: در بخش گلخانه مشکلات زیادی وجود دارد که در صدد رفع آن هستیم و طی ارتباط با وزارت نیرو به دنبال رفع مشکل تامین آب به ویژه در بخش گلخانه‌ها هستیم.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر حضور ایران در بازار روسیه به عنوان یکی از بازارهای هدف محصولات کشاورزی خاطر نشان کرد: هرمزگان به ویژه شهرستان رودان نقش بسزایی در تولید و صادرات فلفل دلمه به این بازار دارد.

برومندی با تاکید بر اینکه برای اصلاح و نوسازی باغات استان هرمزگان اقدامات مناسبی را در دستور کار داریم، اذعان داشت: منتظر تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری در این حوزه هستیم.

وی در پایان گفت: دست تمام کشاورزان هرمزگان که در راستای امنیت غذایی هرمزگان تلاش می کنند را باید بوسید.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=6711

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی