• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2
معاون استاندار هرمزگان:

جزیره ابوموسی هویت، تاریخ و اقتدار ملی ایران است

  • کد خبر : 5454
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
جزیره ابوموسی هویت، تاریخ و اقتدار ملی ایران است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، گفت: جزیره مهم و راهبردی ابوموسی در قلب خلیج‌فارس، جغرافیای صرف نیست بلکه مایه افتخار، هویت، تاریخ و اقتدار ملی برای کشورمان ایران است.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، احسان کامرانی شامگاه سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه فرماندار ابوموسی، با اشاره به اهمیت این جزیره عنوان کرد: جزیره ابوموسی با موقعیت راهبردی خود در خلیج فارس جایگاه ویژهای در تامین منافع و امنیت ملی کشور دارد و در سطح ملی و بین‌المللی برای کشور جایگاه ویژه ای دارد.

وی با تاکید بر بسیج امکانات برای توسعه ابوموسی بیان کرد: شهرستان ابوموسی متعلق به ۸۵ میلیون ایرانی است و ضروری دارد تمامی امکانات دستگاه‌ها در سطح ملی و استانی برای توسعه این شهرستان و رفع مشکلات مردم ساکن در آن بسیج شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: توسعه روزافزون شهرستان ابوموسی نیازمند هم افزایی، مشارکت و همکاری همه قوا، نهادهای کشوری و لشکری برای کاهش مشکلات مردم ساکن در جزیره است و امکانات استان به تنهایی پاسخ گوی رفع مشکلات این من نیست.

کامرانی تصریح کرد: برقراری منظم پروازها از شهرستان ابوموسی به سرزمین اصلی و تامین به موقع مایحتاج ضروری از مهم‌ترین مطالبات مردم ساکن در ابوموسی است که نیازمند توجه و پیگیری جدی در سطح ملی و استانی است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با قدردانی از تلاش های شبانه‌روزی نیروهای مسلح در تامین امنیت خلیج فارس، افزود: نیروهای مسلح در کنار دولت به عنوان بازوان توسعه کشور و اقتدار ملی، نقش بسزایی در تامین امنیت خلیج فارس و توسعه شهرستان ابوموسی دارند که قابل تقدیر است.

کامرانی، با قدردانی از تلاش‌های فرماندار سابق شهرستان ابوموسی، خاطرنشان کرد: تکریم و توجه به سرمایه انسانی مهم‌ترین عامل توسعه جوامع در بخش های مختلف است.

وی گفت: فرماندار جدید ابوموسی با نگاه تحولی و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و خردجمعی در راستای توسعه شهرستان گام بردارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: رفع مشکلات شهرستان ابوموسی در بخش های مختلف زیرساختی، حمل و نقل، فرهنگی و اجتماعی نیازمند اولویت بندی و برنامه ریزی های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی است.

دولت سیزدهم نگاه تحولی به جزیره ابوموسی دارد

وی اظهار کرد: دولت سیزدهم و استاندار هرمزگان نگاه تحولی ویژه‌ای به شهرستان ابوموسی دارند که با این نگاه ویژه، آینده درخشانی در انتظار این شهرستان راهبردی است.

کامرانی در همین خصوص تصریح کرد: شهرستان ابوموسی در زمینه اقتصاد دریامحور که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد و در مسیر توسعه شهرستان ضروری است بیش از پیش از ظرفیت‌ها و توانایی‌های منطقه بهره گرفت.

در پایان این نشست مرتضی احتشام به سمت سرپرست جدید فرمانداری ابوموسی معرفی و از زحمات ادریس قریشی فرماندار سابق این شهرستان با اهدای لوح، قدردانی شد.

شهرستان ابوموسی یا بوموسی شامل جزیره‌های بوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فارور بزرگ و فارور کوچک است.

جزیره بوموسی با ۱۲ کیلومتر مربع وسعت به عنوان مرکز این شهرستان در آب‌های خلیج فارس و در فاصله ۷۵ کیلومتری بندرلنگه و ۵۷ کیلومتری شرق جزیره سیری واقع شده است.

این شهرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی، دارای اهمیت بسیار زیاد و استراتژیک برای کشور بوده و از جنبه اهمیت دریایی به دلیل نزدیکی به آبراه‌های بین‌المللی و همچنین تردد شناورهای سنتی تجاری و صیادی در آب‌های خلیج فارس از این منطقه به کشورهای حوزه خلیج فارس دارای اهمیت بسیاری است.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=5454

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی