• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6

جزئیات احداث ۱۵ هنرستان تخصصی در هرمزگان؛ جذب ۷۰۰ هنرجو

  • کد خبر : 7761
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲
جزئیات احداث ۱۵ هنرستان تخصصی در هرمزگان؛ جذب ۷۰۰ هنرجو
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان جزئیات احداث ۱۵ هنرستان تخصصی در هرمزگان را اعلام کرد و گفت: در این دبیرستان‌های جوار ۷۰۰ نفر جذب خواهند شد و قرار است در مدت سه سال این تعداد به ۲۱۰۰ نفر برسد.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه راه‌اندازی ۱۵ هنرستان و رشته‌ی جدید در سطح استان، در گفت‌وگو با خبرنگاران در بندرعباس اظهار داشت: یکی از تاکیداتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی، همواره مطرح می‌کنند بحث مهارتی کردن آموزش و رفتن به سمت و سوی احداث هنرستان‌های تخصصی و مهارت‌محور است.

وی افزود: این موضوع در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین برنامه ششم توسعه نیز مورد تاکید قرار دارد و با توجه به اهمیت موضوع قطعا در برنامه هفتم توسعه نیز جایگاهی ویژه خواهد داشت.

قویدل عنوان‌کرد: با حمایت‌های استاندار هرمزگان، گام‌های بزرگی در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی برداشته شد و فرآیند احداث هنرستان‌های جوارکارگاهی در استان آغاز خواهد شد.

وی افزود: برنامه ششم توسعه برای توسعه هنرستان‌ها، سهمی ۵۰ درصدی را تکلیف کرده است که طی یک سال و نیم اخیر با تلاش‌هایی که در هرمزگان انجام شد توانستیم ۱۲ هنرستان تخصصی را راه‌اندازی و توسعه دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، تاکید‌کرد: با اقدامات انجام شده در حوزه احداث هنرستان‌های جدید موفق شدیم به سهم نزدیک ۴۰ درصدی برنامه دست پیدا کنیم و جایگاه سوم در این موضوع را کسب کنیم.

قویدل ادامه داد: برنامه‌ی ما برای توسعه هنرستان‌ها در سال‌جاری راه‌اندازی ۱۲ هنرستان جدید بود اما با پیگیری‌های انجام شده توانستیم زمینه راه‌اندازی ۱۵ هنرستان را فراهم کنیم اما تلاش خواهیم کرد بیش از ۱۵ هنرستان را راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، خطاب به معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: خواهش داریم با توجه به سهمی که استان هرمزگان در توسعه هنرستان‌های تخصصی و آموزش‌های مهارتی دارد، در تخصیص اعتبارات ۲ درصد گاز برای تجهیز هنرستان‌ها سهم بیشتری نسبت به گذشته دیده شود چرا که آموزش مهارتی بسیار پرهزینه‌تر از آموزش‌های نظری است.

قویدل گفت: از ۱۵ هنرستان که امروز در تفاهم‌نامه بود بخشی در بندرعباس و بخش دیگری در شهرستان‌های میناب، جاسک، بندرلنگه، بستک، حاجی‌آباد و جناح بود، این هنرستان‌ها قرار است در قالب رشته‌های هنرهای زیبا (دخترانه)، هنرهای زیبا (پسرانه) معدن، میراث فرهنگی، آتش نشانی، کشاورزی، جوار کشتی سازی، شیلات و تربیت بدنی دایر شوند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان علاقمند می‌توانند برای اطلاع از نحوه جذب در این هنرستان‌ها به ادارات‌ آموزش و پرورش مراجعه کنند، معمولا برخی رشته‌ها نیاز به برخی الزمات و شرایط به ویژه شروط جسمانی دارد که بعد از تایید دانش آموزان جذب می‌شوند.

قویدل با اعلام اینکه هم اکنون بالغ بر ۴۶ درصد جمعیت دانش آموزی پایه دوم متوسطه در قالب هنرستان‌ها هستند گفت: به لحاظ عددی در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار هنرجو در هنرستان‌های استان مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: در این دبیرستان‌های جوار ۷۰۰ نفر جذب خواهند شد و قرار است در مدت سه سال این تعداد به ۲۱۰۰ نفر برسد که می‌تواند کمک شایانی به فضای اشتغال استان خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=7761

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی