• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6

توقیف شناور فعال صید غیرمجاز در جاسک

  • کد خبر : 6641
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
توقیف شناور فعال صید غیرمجاز در جاسک
سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: یک فروند شناور فعال و بی‌هویت صید غیرمجاز در آبهای جاسک واقع در شرق استان توقیف و یک متهم نیز دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، از روابط عمومی شیلات هرمزگان، سروان مهرداد رامش جان در این راستا افزود: درپی نارضایتی‌های اخیر جامعه صیادی و در ادامه عملیات یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در شرق استان یک فروند قایق بی‌هویت که به صید غیرمجاز مشغول بود، را توقیف کردند.

وی بیان کرد: در این عملیات که توسط پایگاه حفاظت منابع آبزیان شیلات شهرستان جاسک انجام شده است، یک دستگاه تور پرساین و یک نفر متهم دستگیر شدند.

سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان تصریح کرد: کشفیات و توقیف‌های انجام شده در این خصوص ضمن تشکیل پرونده، به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی ارجاع داده شده است.

سروان رامش جان ادامه داد: شماره تلفن ستاد یگان استان هرمزگان۰۷۶۳۳۳۳۱۴۳۴ آماده دریافت هر گونه اخبار و اطلاعات در راستای صید و صیادی و خدمات رفاهی به جامعه صیادی است.

گفتنی است در روز گذشته نیز با عملیات‌های یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان و در پی گزارش‌های جامعه صیادی و نارضایتی آن‌ها، ۲ فروند لنج پرسیانر نیز در شرق استان توقیف شده است.

صید ماهی به روش پرساین به صورت گروهی توسط صیادان انجام می‌شود.

در این روش صید محاصره‌ای با استفاده از تور به شکل مستطیل و مانور دایره‌ای شکل شناورهای پرساینر (PURSE SEINER) گله ماهیان تُن را که از گونه آبزیان سطح زی است و معمولا در فصـول خاص و در مناطقی خاص (در فصول بین خرداد تا پایان مهر در خلیج فارس، دریای عمان و مابقی ماهها در محدوده وسیع اقیانوس هند) به صورت دسته جمعی و در سطح آب دریا مشغول مهاجرت هستند، محاصر و صید می کنند.

این روش صید قسمت فوقانی تور پرساین دارای بویه و قسمت تحتانی متصل به زنجیر و حلقه های مخصوص به نام SNAP RING است که باعث می‌شود تور پرساین همچون دیواره ایی مسیر حرکت گله ماهی را سد کرده و گله را در خود محصور کند.

در این روش با جمع‌آوری وایر سیمی که از لابلای SNAP RING عبور می کند، انتهای تور بسته و کل تور به شکل پیاله ایی در می‌آید که گله ماهی در حوضچه مانندی که دیواره آن را تور پرساین تشکیل می دهد آزادانه شنا می کند و با بالا کشیدن تور حلقه محاصره تنگ‌تر شده و آنگاه ماهی توسط ملاقه‌های فلزی به روی عرشه و شناور منتقل می شوند.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=6641

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی