• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

بیش از ۹۵ درصد کارکنان پالایشگاه بندرعباس بومی هستند؛جذب نیروی بومی در پالایشگاه نفت بندرعباس در اولویت است

  • کد خبر : 6421
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
بیش از ۹۵ درصد کارکنان پالایشگاه بندرعباس بومی هستند؛جذب نیروی بومی در پالایشگاه نفت بندرعباس در اولویت است
مدیرتوسعه منابع انسانی شرکت پالایش نفت با بیان اینکه باید زیر ساخت های آموزشی برای جذب نیروهای بومی کاردان توسط دانشگاه ها فراهم شود، گفت: تا ۱۵ سال آینده تعداد نیروهای وزارت نفت در پالایشگاه نفت بندرعباس به صفر می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، اسحاق جعفری در نشست با خبرگزاری های هرمزگان، با بیان اینکه هم اکنون سه هزار و ۷۳۵ نفر در قالب نیروهای رسمی، قرارداد موقت و قرارداد مستقیم در این واحد صنعتی مشغول به کار هستند که بیش از ۹۵ درصد آنان در رده‌های مختلف، نیروهای بومی هستند، اظهار کرد: از سال ۹۱ تا ۱۴۰۰تعداد ۹۵۰ نفر از نیروهای توانمند انسانی در مقاطع و رشته های مختلف تحصیلی مورد نیاز پالایشگاه نفت بندرعباس از طریق برگزاری آزمون استخدامی با اولویت داوطلبان بومی جذب و در این شرکت مشغول به کار شدند.

وی با بیان اینکه اولویت شرکت نفت جذب نیرو های بومی استان هرمزگان بود، افزود: باتوجه به اجرای طرح ملی ارتقای کیفیت محصولات سنگین و افزوده شده به وسعت تاسیسات پالایشگاه با ساخت واحدهای جدید فرآیندی، جانبی(سرویس های آب،برق و بخار) و تاسیسات روغن های گروه ۲ و ۳ و به منظور راهبری واحدهای جدید ۲ هزار و ۶۵۰نفر نیرو نیز ر چند مرحله جذب پالایشگاه می‌شوند.

جعفری عنوان کرد: با همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه هرمزگان روند جذب نیروها پیشرفت خواهد کرد و اولویت جذب برای این تفاهم نامه با نیروی های بومی است و در صورتی که نیروی های مورد نیاز پالایشگاه در رشته های مورد نیاز در استان وجود نداشته باشند مجبور به جذب از خارج استان خواهیم شد.

مدیر توسعه منابع انسانی شرکت پالایش نفت بندرعباس ادامه داد: ما به دانشجویان و دانش آموزان همواره توصیه می‌کنیم که رشته های فنی مورد نیاز کشور و استان را بخوانند تا استان از وارد کردن مدیر و تکنسین متخصص بی نیاز شود.

جعفری گفت: رشته های علوم انسانی برای کار کردن در پالایشگاه ها مناسب نیستند لذا بیشتر افرادی که به ما برای استخدام مراجعه می کنند، لیسانس و یا فوق لیسانس جغرافیا، تاریخ، حقوق و سایر رشته ها هستند که برای پالایشگاه کارآمدی ندارد از این رو تعبیه رشته های فنی و مهندسی، کاردانی، آموزش های صنعتی بهترین گزینه برای استخدام در مجموعه پالایشگاه نفت در سراسر استان هستند.

وی تصریح کرد: سهام دار و سرمایه‌گذاران به دنبال نیروهای متخصص هستند برای مثال کارخانه کک اسفنجی ۲ هزار نفر نیرو فقط برای بخش تولید نیاز دارد،امید است تربیت رشته های دانشگاهی به سمتی برود که بتواند نیاز صنایع را برطرف سازد، سرمایه گذار با وجود نیروی متخصص سرمایه خود را بیمه می کند.

جعفری با بیان اینکه ۶۰ درصد بنزین کشور در هرمزگان و بندرعباس تولید می‌شود، ابراز کرد: پالایشگاه های متعددی در استان هرمزگان وجود دارد که هر کدام به نوبه خود سهمی در تولید فرآورده‌های نفتی دارند و پالایشگاه شهید سلیمانی، نگین مکران که در حال تاسیس اند هر کدام نیازمند نیرو های متخصصی هستند که در این مجموعه ها فعالیت کنند.

مدیر توسعه منابع انسانی پالایشگاه نفت بندرعباس تشریح کرد: من قول می دهم که ظرف پنج سال آینده افراد با کاردانی برق، مکانیک،شیمی،ایمنی صنعتی تربیت شده در دانشگاه های استان هرمزگان جذب خواهیم کرد، افراد پس از اتمام سربازی با مدرک کاردانی به ما مراجعه کنند چرا که جذب انبوه با مدرک کاردانی صورت می پذیرد.

وی عنوان کرد: خود من با کاردانی شیمی از دانشگاه هرمزگان توسط پالایشگاه بورسیه شدم و کم کم لیسانس و فوق لیسانس و دکتری بصورت تعلیقی را دریافت کردم.

جعفری گفت: هنرستان شهید رجایی در جوار توسط پالایشگاه نفت بندرعباس احداث شده است و صقر تا صد این مجموعه توسط نفت بندرعباس مدیریت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه پالایشگاه نفت بندرعباس بیشترین نیاز به جوشکاران است، تاکید کرد: قانون تجارت کلی در پالایشگاه این است که ما جذب رسمی نداریم و همه نیرو ها قراردادی و پیمانکاری هستند چون قانون بودجه به ما تسری ندارد.

مدیر توسعه منابع انسانی پالایشگاه نفت بندرعباس خاطرنشان کرد: یک هزار و ۶۶۸ نفر سمت سازمانی داریم که قبل از واگذاری هر ۱۶۶۸ نفر کارمند رسمی وزارت نفت بودند، از سال ۹۰ به مرور که نیرو های وزارت نفت بازنشسته شدند نیروی قراردادی جذب شدند در حال حاضر نیرو های وزارت نفت ۸۶۸ نفر در پالایشگاه مشغول فعالیت هستند که این تعداد تا ۱ هزار و ۱۴۰ ، ۳۵۰ نفر از آنها بازنشست می‌شوند و باز از نیروی های قراردادی از طریق دانشگاه بندرعباس جذب می کنیم و جای گذاری نیرو را انجام می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در ۱۵ سال آینده تعداد نیرو های وزارت نفت به صفر می رسد، اضافه کرد: پالایشگاه نفت بندرعباس نیز مانند پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس نیروهایش تماما قراردادی می‌شود.

جعفری ادامه داد: بخش دیگری تبدیل وضعیت نزدیک به ۲۱۱۶ نفر پیمانکاری و شرکتی بودند بر خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی بزرگ تر کردیم، و این کار به علت ایجاد امنیت شغلی برای هم استانی ها و هم وطنان ما صورت گرفت.

مدیر توسعه منابع انسانی پالایشگاه نفت بندرعباس افزود: ما با اجرای طرح طبقه بندی مشاغل حقوق های نیرو های شاغل در پالایشگاه را افزایش دادیم، ۳ هزار و ۷۳۵ نفر مجموع نیرو های مشغول به کار در پالایشگاه است که آن ۲۶۵۰ نفر را امسال جذب خواهیم کرد که با جذب آنها به یک هلدینگ بزرگ تبدیل خواهیم شد.

جعفری تاکید کرد: با اضافه کردن تعداد ۲ هزار ۱۱۶ نفر به پالایشگاه کار در حوزه منابع انسانی سخت تر از قبل شد،قبل از این کار با ۱۶ مدیرعامل و شرکت بود که آنرا آسان تر می‌کرد و بعد از آن بدون اینکه شرکت و نیروی به ما اضافه شود برای رضای خدا به کار گرفته شدند در آن موقع ایاب و ذهاب آنها با پیمانکار بود اما حالا ایاب و ذهاب این افراد با خود پالایشگاه است که توسط ۱۸۹ دستگاه اتوبوس و مینی بوس انجام می‌شود‌.

وی ادامه داد: ما در اینجا خودمان را خادمان به این کارگران و تکنسین ها می دانیم، و در دوره های اغتشاشات آیا شما خبری مبنی بر اعتصاب از مجموعه نفت بندرعباس شنیدید؟ البته که خیر چرا که معیشت و مشکلات پرسنل خود را در اولویت خود قرار می دهیم.

جعفری عنوان کرد: ۲ هزار ۶۰۰ نفر فقط در اوج اغتشاشات وارد پالایشگاه شدند که به صورت آموزشی و موقت آمده بودند، اگر ما بتوانیم این نیروی های اورهال را تقویت کنیم می‌توانیم در پالایشگاه ها رونق ببخشیم، پالایشگاه های نفت ستاره، لاوان و.. همگی نیرو های چرخشی اورهال دارند که با حقوق و مزایای عالی و بیمه در حال خدمت هستند.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=6421

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی