• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس:

بستک هرمزگان منطقه آزمایشی تولید پروتئین سفید کشور می‌شود

  • کد خبر : 6826
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸
بستک هرمزگان منطقه آزمایشی تولید پروتئین سفید کشور می‌شود
ریبس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس از اختصاص یارانه برای نهاده های دامی خبر داد و گفت: شهرستان بستک هرمزگان به عنوان منطقه پایلوت(آزمایشی) تولید پروتئین سفید در کشور معرفی می شود.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، محمد جواد عسکری روز شنبه در نشست با فعالان بخش کشاورزی شهرستان بستک تاکید کرد: تلاش داریم تا شهرستان بستک در استان هرمزگان را به عنوان منطقه پایلوت (آزمایشی) تولید پروتئین سفید معرفی کنیم، چرا که این شهرستان با توجه به شرایط ویژه ای که داراست به عنوان منطقه پیرو در تولید مرغ فعالیت دارد.

از ۳۲۲ مرغداری در سراسر هرمزگان، بیش از ۲۹۰ واحد مرغداری فعال است و بستک با ۱۱۰ واحد فعال قطب تولید مرغ استان است.

هم اکنون ۲ واحد تولید مرغ مادر و مرغ تخم گذار نیز در بستک مجوز دریافت کرده اند و در صدد تسهیلات برای ساخت هستند؛ ۲ کشتارگاه در بستک نیز وجود دارد که یکی از این کشتارگاه ها فعال بوده و دیگری با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

تقریبا ماهانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه و سالانه نزدیک به ۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری هرمزگان صورت می‌ گیرد که در سال حدود ۴۱ هزار تُن تولید مرغ استان است.

وی با اشاره به آماده سازی زیرساخت‌های کشور در راستای کاهش آسیب به تولیدکنندگان تبیین کرد: اختصاص یارانه به نهاده های دامی یکی از راهکارهای کاهش هزینه تولید و در نهایت کاهش قیمت گوشت و مرغ مصرفی کشور است که به زودی اعمال می‌شود.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین با اشاره به اینکه امنیت غذایی یکی از مهم‌ترین چالش های جامعه بشری است، اظهار کرد: امروز هر کشوری در قالب این چارچوب حرکت نکند، دچار مشکلات جدی خواهد شد.

ریبس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس ادامه داد: اقلیم بسیار ارزشمند کشور و تولید محصولات متنوع باتوجه به آمارهای بهره برداران در این بخش، صنعت کشاورزی را به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش های اقتصادی کشور تبدیل ساخته است.
وی تصریح کرد: در بحث برنامه هفتم توسعه نگاه ما بر این است تا خلاء های جامعه را در این بخش پوشش دهیم.
عسکری با بیان اینکه در حوزه قانونگذاری نیز در بدو ورود به مجلس، تمام قوانین را به روز رسانی کرده ایم، خاطرنشان کرد: معتقدیم در این بخش اگر هزینه ای شود، از هزینه کرد در بخش بهداشت و درمان صرفه جویی خواهد شد.

وی کشاورزی را محور توسعه و رکن اصلی توسعه هر جامعه ای دانست و عنوان کرد: سنجش ایرادات در برنامه پنجم توسعه از نخستین اقدام های کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و هواشناسی مجلس است و از تمامی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و همچنین کشاورزان با تجربه جهت تدوین برنامه توسعه نظرخواهی خواهد شد.

عسکری با بیان اینکه کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و هواشناسی در سال ۱۴۰۲ برنامه حمایت جدی و با قدرت از بخش تولید را در دستورکار دارد، گفت: تا زمان حضورم در این جایگاه به عنوان سرباز به وظایفم تا آخرین لحظه عمل خواهم کرد.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=6826

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی