• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2
استاندار هرمزگان:

برق‌رسانی به مزارع پرورش میگو تا هفته دولت سال آینده تمام می‌شود

  • کد خبر : 2463
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲
برق‌رسانی به مزارع پرورش میگو تا هفته دولت سال آینده تمام می‌شود
استاندار هرمزگان با بیان اینکه در یک‌سال گذشته بیش از ۱۵ سال گذشته ظرفیت در حوزه شیلاتی ایجاد شده است، گفت: برق‌رسانی به ۶ مزرعه پرورش میگو به اتمام رسیده و تلاش می‌کنیم تا هفته دولت سال آینده ۵۰ درصد از مزارع باقی مانده را برق‌رسانی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، مهدی دوستی در آیین بهره‌برداری از مرحله آزمایشی طرح پرورش ماهی در قفس نیمه مغروق پایه کششی (TLC دوستی در پایان با بیان اینکه در یک‌سال گذشته بیش از ۱۵ سال گذشته ظرفیت در حوزه شیلاتی ایجاد شده، اظهار کرد: روند کلی اجرای پروژه ماهی در این نوع از قفس‌ها شامل ساخت لنگرگاه‌های ۱۵ تنی، تجهیز کارگاه، نصب خطوط مهار، نصب تور و سازه شناور، ذخیره‌سازی بچه‌ماهی سیباس و آغاز فرآیند پرورش بوده است.

وی از مزایای این طرح به هزینه کمتر نسبت به مزارع واقع در خشکی، قابلیت استقرار ایمن در دریاهای خشن(سواحل مکران) و فعالسازی ظرفیت یک میلیون تنی پرورش ماهی در قفس در سواحل مکران اشاره کرد.

استاندار هرمزگان، ارائه یک الگوی موفق و قابل اعتماد از قفس‌های آبی مناسب امواج بلند برای سرمایه‌گذاران خصوصی جهت ورود به این صنعت، افزایش درآمد ارزی و سهم شیلات در صادرات غیرنفتی کشور و احیای ذخایر طبیعی آبزیان و تمرکز تولید از طریق پرورش از دیگر مزیت‌های این طرح برشمرد.

ورود تکنولوژی‌های چندمیلیون دلاری با حضور قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در حوزه کشاورزی

دوستی در بخش دیگری بیان کرد: امروز برای من یک اتفاق خاص و بزرگ است، زیرا در یک طرف قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) قرار گرفته و در سوی دیگر نیز وزیر جهادکشاورزی و دولت قرار دارند بنابراین این هم‌افزایی این ظرفیت‌ها موجب شده تا اتفاق بزرگی در حوزه پرورش ماهی رقم بخورد.

وی افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) کارها را به صورت پرحجم شروع می‌کند و این امر نقیصه‌ صرفه‌ ناشی از مقیاس را که درد مشترک کشاورزی و صنعت است، مرتفع می‌کند.

ستاندار هرمزگان عنوان‌کرد: حضور قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) باعث می‌شود مزارع موجود، بزرگ مقیاس‌سازی شود و تولید، بهره‌وری افزایش و ورود تکنولوژی‌های جدید نیز معنا پیدا کند و همین طور صرفه‌ای ایجاد شود که بتوانیم تکنولوژی‌های چند میلیون دلاری را وارد این صنعت شود.

دوستی با اشاره به تمرکز دولت بر تکمیل زنجیره‌های ارزش، تاکیدکرد: تمام بخش‌های هرمزگان به مثابه طلا است و در حوزه‌های انرژی، گردشگری، کشاورزی و شیلات ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد که به نمایندگی از دولت برای بالفعل‌کردن این ظرفیت‌ها تلاش می‌کنیم.

اختصاص بیش از ۳ هزار میلیارد تومان مصوبات سفر رییس‌جمهور به کشاورزی هرمزگان

نماینده عالی دولت در هرمزگان، عنوان‌کرد: در یک سال گذشته، افزایش ۴۰۰ درصدی در حوزه ‌کشاورزی محقق شده و در بخش تسهیلات این حوزه نیز بیش از ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه حدود ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی از مصوبات سفر رییس جمهور به استان اعتبار گرفته شده، گفت: روز گذشته نیز اختصاص عدد قابل توجهی اعتبار به استان اعلام شده که به زودی تخصیص پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان‌کرد: به تولید اعتقاد داریم و تامین امنیت غذایی برای‌مان اهمیت بالایی دارد، لذا می‌خواهیم زمینه‌ای ایجاد شود تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان را در عرصه ملی معرفی کنیم.

طرح آزمایشی پرورش ماهی در قفس با ظرفیت اسمی ۷۵ تن با همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) و با حضور وزیر جهاد کشاورزی در سواحل جنوبی جزیره قشم به بهره‌برداری رسید.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=2463

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی