• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

برطرف شدن بی آبی در هرمزگان با تکمیل آب شیرین‌کن‌های در دست احداث

  • کد خبر : 8075
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
برطرف شدن بی آبی در هرمزگان با تکمیل آب شیرین‌کن‌های در دست احداث
معاون آبفای کشور گفت: ما تمام تلاش خود را برای تامین آب به ویژه در استان هرمزگان به کار گرفته‌ایم و انتظار است مشترکین نیز مدیریت لازم برای جلوگیری از هدر رفت آب در پیش بگیرند تا بتوانیم با تکمیل آب شیرین‌کن‌های در دست احداث در دیگر شهرستان‌های هرمزگان، نیاز آبی این مناطق برطرف شود.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، هاشم امینی معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به همراه مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان از روند تولید آب در آب‌شیرین‌کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی بندرعباس بازدید کرد.

امینی در این بازدید از بخش‌های مختلف آب‌شیرین‌کن شامل مخازن آب خام، نمک‌زدایی و تصفیه تکمیلی، برق و … بازدید کرد.

آب‌شیرین‌کن ۱۰۰ هزار متر‌مکعبی بندرعباس با تمام ظرفیت، تامین‌کننده بخشی از آب شهر بندرعباس و مناطق همجوار غرب مرکز استان است.

برای تامین آب بندرعباس از این محل، ۳۴ کیلومتر خط انتقال احداث شده که در مدار است.

گفتنی است، آب شرب بندرعباس از آب شیرین‌کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی بندرعباس و منابع سطحی شرق استان تامین می‌شود.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در حاشیه این بازدید اظهار داشت: با تولید آب شیرین‌کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی جریان پایدار آب با کیفیت در بندرعباس داریم.

به گفته امینی، تولید آب با این حجم ظرفیت هم به لحاظ مهندسی و هم تامین مالی کار بزرگی است و همت بالایی می‌طلبد که در این مجموعه انجام شده است.

وی در عین حال به مدیریت مصرف آب با توجه به گران بودن فرآیند تولید آن اشاره کرد و گفت: تولید آب از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها هزینه بالایی دارد و دولت با هدف رفع دغدغه مردم اعتبار زیادی برای خرید تضمینی آب از سرمایه‌گذاران گذاشته که می‌طلبد مردم نیز مدیریت مصرف داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به هفته صرفه‌جویی، تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را برای تامین آب به ویژه در استان هرمزگان به کار گرفته‌ایم و انتظار است مشترکان نیز محدودیت‌های این بخش را در نظر گرفته و مدیریت لازم برای جلوگیری از هدر‌رفت آب در پیش بگیرند.

حمزه‌پور مدیرعامل آبفا نیز در این بازدید با بیان اینکه در کنار تولید این ظرفیت، آب شیرین کن های دیگر با ظرفیت های کم تر نیز توسط این مجموعه در حال احداث است، افزود: با تکمیل آب شیرین‌کن‌های در دست احداث در دیگر شهرستان‌های هرمزگان، نیاز آبی این مناطق برطرف می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=8075

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی