• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

در بازدید وزیر اقتصاد از بندر شهید رجایی

  • کد خبر : 7904
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶
در بازدید وزیر اقتصاد از بندر شهید رجایی
 وزیر امور اقتصادی و دارایی ظهر امروز در سفر یک روزه به هرمزگان از روند ترخیص کالا در مجموعه گمرک بندر شهید رجایی و انبارهای اموال تملیکی بندرعباس بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، سید احسان خاندوزی امروز در حاشیه بازدید میدانی از گمرک بندر شهید رجایی و انبارهای اموال تملیکی بر لزوم سامانه هشدار برای کالاهای فاسد شدنی تاکید کرد. بازدید میدانی از گمرک شهید رجایی و انبارهای اموال تملیکی و رصد فرآیندهای این حوزه، از جمله برنامه های وزیر اقتصاد در جریان این سفر بود.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان نیز صبح امروز از شناسایی یکهزار کانتینر کالای بدون هویت و صاحب در بندر شهید رجایی بندرعباس خبر داد و گفت: برای تعیین تکلیف محموله‌های ۱۲۶ هزار تنی گوشت، پنج هزار تنی برنج و ۴۰ هزار تنی جو وارداتی، مهلت تعیین شد.

منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به عنوان یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور دارای ۱۸ باب انبار مسقف به مساحت ۱۳۰هزار متر مربع با ظرفیت بالغ بر ۳۵۰ هزار تن، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی، ظرفیت ۱۰۰ هزار تن انواع کالاهای اساسی فله خشک، ۹۰ هزار متر مربع محوطه بارانداز و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تن است.

 کاهش ورودی کالاهای اساسی

وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار کرد: مساله شناسه تخصیص ارز نیز موجب طولانی‌شدن ترخیص برخی از کالاها می‌شود که با همکاری بانک مرکزی، سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد کشور بهبود بخشیده خواهد شد.

خاندوزی با تاکید بر اینکه اطاله در انبارهای اموال تملیکی حاکی از این است که هنوز احکام قضایی صادر نشده است، گفت: در حال حاضر ۴۲۶ کانتینر و ۲۹ هزار دستگاه کولر در استان هرمزگان برا حل و فضل شدن نیازمند به حکم نهایی قضایی است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی ابراز کرد: تا پایان تابستان امسال با ظرفیتی که در قانون بودجه ایجاد شده، درخصوص سه‌هزار خودرویی که در گمرکات کشور معطل مانده ‌بودند، مجوز فروش را گرفته‌ایم و ۴۰۰ دستگاه مربوط به حوزه راه‌سازی نیز با این ظرفیت تعیین تکلیف خواهد شد.

وی تاکیدکرد: تعیین تکلیف حدود ۶۰۰ کانتینر یکی دیگر از اقدامات بسیار مهم در استان هرمزگان است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی و استاندار هرمزگان امروز شنبه بین گمرک و سازمان اموال تملیکی کارهای اولیه درحال انجام است و امیدواریم در چند هفته آینده به پایان برسد.

۵۰۰ هزار تن رسو‌ب کالا‌ در گمرکات داریم

سید‌احسان خاندوزی با بیان اینکه در کشور حدود ۱۶۰ میلیون تن کالای صادراتی و وارداتی در سال وارد مرزها و گمرکات کشور می شود، تصریح کرد: از این رقم حدود ۵۰۰ هزار تن به صورت رسوب در ایامی از سال وجود دارد که بعد از واردات کالای جدید در کشور توزیع می شود؛ بدین معناست که سه هزارم حجم تجارت در ایران انجام می‌گیرد و رویه متعارفی در فرآیندهای کالاهای تجاری و گمرکی کشور است.

خاندوزی با عنوان اینکه در ماه های نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش رسوب در کالای تجاری کشور را داشتیم، تصریح کرد: بخشی از کالاهای اظهار نشده که در مناطق گمرکی و محوطه های بندری وجود دارد به دلیل این است که شناسه های ارزی برای تخصیص ارز خود هنوز دریافت نکرده اند.

 

مجوز فروش ۳۰۰۰ خودرو معطل مانده در گمرکات گرفته شد

خاندوزی در حاشیه بازدید از گمرک، انبارهای سازمان اموال تملیکی استان هرمزگان در بندر شهید رجایی و انبار کالاهای رسوبی عنوان کرد: در راستای دستور رئیس جمهور برای تهیه گزارشی از وضعیت تجارت، گمرکات و انبارهای تجاری کشور امروز ۲ بخش مهم و کلیدی که سهم بسیار پررنگ و مهمی در اقتصاد دارد را بازدید کردیم که بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین مبدا تجاری کشور و  و بندر امام خمینی(ره)  رتبه اول بنادر در واردات  کالاهای اساسی کشور را شامل می‌شود.

وی، یادآور شد: ۹۵۰ دستگاه تلویزیون در استان کردستان، ۱۲۹ دستگاه از موتورسیکلت‌های استان مازندران،  ۳۵۰۰ یخچال هتلی در استان چهارمحال و بختیاری، ۲۲ هزار مورد لوازم خانگی در استان تهران، ۷۰ خودرو در استان بوشهر و ۱۸۵ هزار مورد لوازم برقی در استان آذربایجان غربی برای حل و فصل شدن نیازمند تسریع صدور احکام قضایی هستند.

وزیر اقتصاد در پایان خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات بسیار مهمی که در استان هرمزگان با هدایت و راهبردی استاندار محترم، همکاری دستگاه‌های اجرایی و دستگاه قضایی انجام شده است تعیین تکلیف حدود ۶۰۰ کانتینر است که از همین امروز صبح بین گمرک و سازمان اموال تملیکی کارهای اولیه در حال انجام است و امیدواریم در چند هفته آتی  به پایان برسد.

در سفر سید احسان خاندوزی به هرمزگان، تعدادی از معاونان وزیر، استاندار هرمزگان، روسای سازمان‌های تابعه و مدیران کل وزارت اقتصاد از جمله رییس کل گمرک ایران، رییس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور حضور دارند. وزیر امور اقتصادی و دارایی با استقبال رسمی مهدی دوستی استاندار هرمزگان از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای پرواز ۶۵۵ وارد بندرعباس شد.

احسان خاندوزی صبح امروز از اسکله بندر امام (ره) خوزستان نیز بازدید کرده است.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=7904

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی