• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

ایجاد بیش از یک هزار شغل در منطقه ویژه پارسیان

  • کد خبر : 6581
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
ایجاد بیش از یک هزار شغل در منطقه ویژه پارسیان
 مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با بیان اینکه طی یک سال گذشته حدود یکهزار و ۱۰۰ شغل در این منطقه ایجاد شده است، گفت: هدف‌گذاری امسال ایجاد ۲ هزار و ۵۰۰ شغل جدید است.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، علی‌اصغر علامه اظهار کرد: ۲ سالِ گذشته برای راه‌اندازی منطقه ویژه پارسیان در استان هرمزگان به اندازه ۱۴ سال سرمایه‌گذاری و عملیات زیرساختی انجام شده است. وی تصریح کرد: در این ۲ سال، ۴۰ طرح عمرانی در حوزه زیرساخت‌ها اجرا کردیم که این طرح‌ها افتتاح شده و برخی هم امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

۲ سالِ گذشته برای راه‌اندازی منطقه ویژه پارسیان در استان هرمزگان به اندازه ۱۴ سال سرمایه‌گذاری و عملیات زیرساختی انجام شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان بیان کرد: در حوزه صادرات و واردات نیز در این ۲ سال تامین مالی خوبی برای بندر شد و سه پست اسکله به بهره‌برداری رسید و اکنون کشتی‌های ۷۰ هزار تُن در این اسکله پهلو می‌گیرند.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود یک و نیم میلیون تن صادرات و ۵۰۰ هزار تن واردات داشتیم، گفت: اسکله چهارم هم امسال افتتاح خواهد شد که ظرفیت بسیار خوبی برای صادرکنندگان و واردکنندگان در حوزه معدنی، پتروشیمی و شیمیایی خواهد بود.

منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به دلیل قرارگیری در ۴۰ کیلومتری عسلویه و ۱۷ کیلومتری فرودگاه عسلویه، نزدیکی به مخزن گازی پارس جنوبی، یکی از مناطق ویژه منحصر بفرد در سطح کشور است که در محل اتصال سه استان هرمزگان، بوشهر و فارس قرار گرفته است.

این منطقه در غربی‌ترین نقطه استان هرمزگان، شرقی‌ترین نقطه بوشهر و جنوبی‌ترین منطقه استان فارس قرار دارد و به دلیل قرارگرفتن در مسیر کریدور انتقال گاز سراسری خط هفتم، خط انتقال میعانات گازی به ستاره خلیج‌فارس و سایر میدان‌های گازی و نفتی، در موقعیت طلایی برای سرمایه گذاری قرار گرفته و برای تولید بیش از ۱۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی، چهار میلیون تن فولاد، هزار و ۴۰۰ تن پودر آلومینا، پنج هزار مگاوات برق و آب شیرین کن ۷۵۰ هزار مترمکعبی طراحی شده است.

منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان یکی از قطب های توسعه صنعتی کشور با وسعت ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار با امتیازاتی از جمله استقرار در کنار مخازن گازی پارس جنوبی به عنوان بزرگ‌ترین مخزن گازی جهان، نزدیکی به ذخایر گازی ایران و قطر، نزدیکی به منطقه ویژه اقتصادی پارس (عسلویه)، دسترسی به آب‌های آزاد و خطوط حمل و نقل دریایی، در فاصله ۲۰ کیلومتری تا فرودگاه بین المللی خلیج فارس (عسلویه) است.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=6581

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی