• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

افزایش واکسیناسیون دام‌ در هرمزگان/ راه اندازی دومین آزمایشگاه تخصصی بیماریهای دام

  • کد خبر : 1053
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰:۱۵
افزایش واکسیناسیون دام‌ در هرمزگان/ راه اندازی دومین آزمایشگاه تخصصی بیماریهای دام
مدیرکل دامپزشکی هرمزگان از افزایش ۵۰ درصدی واکسیناسیون دام در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز ، محمد جانباز مدیر کل دامپزشکی هرمزگان در نشست خبری به مناسبت هفته دامپزشکی با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته وحدت و گرامیداشت هفته دامپزشکی اظهار داشت: دامپزشکی وظیفه سلامت عمومی جامعه و حفظ و ارتقای امنیت غذایی آن را بر عهده دارد.

وی افزود: دامپزشکی یکی از مشاغل خدمات رسان با شرایط خاص و سخت است و با رویکرد حضور پیشگیرانه واکسیناسیون دام، طیور، کرم ابریشم و زنبور عسل و … فعالیت می‌کند.

مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان ادامه داد: ۷۵ درصد بیماری‌های نو ظهور مشترک بین انسان و حیوان است و در هرمزگان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بصورت اپیدمی وجود ندارد و با تلاش بخش خصوصی و دولتی در حال رفع است.

وی افزود: صادرات میگو در هرمزگان به تمام نقاط دنیا است که با ضوابط دامپزشکی و نظارت در حال انجام است و این امر مهم با رصدهای دقیق و رصد موضوعات سلامت محصولات صورت می‌گیرد.

مدیر کل دامپزشکی هرمزگان گفت: ۸۵ تا ۹۰درصد از مواد اولیه دارویی و دارو ها از هرمزگان وارد کشور می شود و دروازه ورودی و خروجی محصولات هستیم.

جانباز ادامه داد: کنترل فرآورده های دامی و طیور با بکارگیری فنی و بهداشتی در اکثر مرغداری ها با حضور و نظارت‌های فنی و بهداشتی و ارائه گواهی سلامت تایید می شود.

وی گفت: رصد و پایش از مزرعه تا سفره یکی از وظایف دامپزشکی است که از مرحله جوجه ریزی آغاز و تا تایید نهایی محصول صورت می‌گیرد.

مدیر کل دامپزشکی در بخش دیگر با ارایه عملکردی از هرمزگان گفت: صدور مجوز فعالیت یک واحد بیمارستان دامپزشکی شامل کلینیک، داروخانه و آزمایشگاه تخصصی دام در سال ۱۴۰۱ در دستور کار است.

جانباز تصریح کرد: صدور پروانه فعالیت شرکت تولیدی کنسانتره مکمل و افزودنی‌های خوراکی و دامی و طیور و آبزیان، فعالیت دومین شرکت پخش دارو و واکسن، سه داروخانه دامپزشکی و فعال شدن واحد‌های مرغ داری غیر فعال از اقدامات صورت گرفته است.

وی ادامه داد: افزایش ۵۰ درصدی کلاس‌های آموزشی، افزایش ۱۵درصدی عملکرد واکسیناسیون مرغ بومی و راه اندازی دومین آزمایشگاه تشخیصی از دیگر اقدامات دامپزشکی هرمزگان است.

مدیر کل دامپزشکی گفت: پوشش ۸۰ درصدی واکسیناسیون پی پی آر دام سبک در طرح ملی پی پی آر انجام شده است.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=1053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی