به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز؛ مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از بازگشت واحد شماره ۲ بخار این نیروگاه به مدار تولید پس از اتمام تعمیرات دورهای خبر داد و اعلام کرد که این واحد اکنون با ظرفیت ۲۵۰ مگاوات به شبکه سراسری برق متصل شده است.
داریوش محمودی در این باره گفت: “واحد شماره ۲ بخار این نیروگاه که طبق برنامه زمانبندی تعمیرات دورهای به منظور افزایش آمادگی و بالا بردن راندمان و افزایش تولید از مدار تولید خارج شده بود، پس از اتمام تعمیرات ۴۵ روزه به مدار تولید بازگشت و در حال حاضر با بار ۲۵۰ مگاوات در شبکه سراسری قرار دارد.”
وی همچنین افزود: “در جریان تعمیرات این واحد اقداماتی از قبیل بازدیدهای استاندارد تعمیرات دورهای، تعویض ایمپلر و یاتاقانهای فن گردش هوای داغ و یاتاقان موتور الکتریکی، تعویض لولههای واتروال و ریهیت سرد آسیبدیده، تعویض سیلهای لانگستروم و اکسپنشنهای معیوب داکت دود و اکونومایزر، جتپرشر لولههای کندانسور و هیدروتست، تعویض ایربک ترانس یونیت، سیموله بویلر و انجام عملیات پسیویشن برای آمادهسازی و تولید برق پایدار واحد، در این بازه زمانی ۴۵ روزه انجام شد.”
این اقدامات به منظور تأمین نیازهای انرژی کشور و افزایش پایداری تولید برق در نیروگاه بندرعباس انجام شده است.
افزایش توان تولید برق در بندرعباس
- نویسنده : صدیقه دهقانی تل گردوئی
- ارسال توسط : آوای شرجی
- 201 بازدید
- بدون دیدگاه



















