• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

استفاده از چرخه آب خاکستری در هتل‌های هرمزگان شروع شد

  • کد خبر : 2141
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
استفاده از چرخه آب خاکستری در هتل‌های هرمزگان شروع شد
هتل چهار ستاره‌ای امروز در بندرعباس به نمایندگی از طرح‌های گردشگری مورد بهره‌برداری قرار گرفت که دارای چرخه آب خاکستری است.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان در آیین بهره‌برداری طرح‌های گردشگری هرمزگان که به صورت همزمان و با حضور وبیناریِ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، گفت: این هتل از آب خاکستری برای فلاش تانک‌ها و استحمام استفاده می‌کند که شاید این ویژگی را تنها تعداد معدودی از هتل‌های کشور داشته باشند.

محمد محسنی افزود: برای این منظور از آب کولرهای گازی که با توجه به شرایط اقلیمی هرمزگان بسیار پرکاربرد هستند استفاده می‌شود و آبی که از آن‌ها حاصل می‌شود به چرخه استفاده به خصوص برای استحمام و فلاش‌تانک‌ها استفاده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان اشاره کرد: این روش استفاده از آب منجر به کاهش مصرف انرژی به میزان قابل توجهی می‌شود و با توجه به شرایط اقلیمی و محدویت منابع آبی بایستی به سمت استفاده از آب خاکستری رفت.

وی یادآور شد: این استان ظرفیت بالا و بی‌نظیری در حوزه گردشگری و صنایع دستی در کشور دارد و برای دهه فجر چهار طرح گردشگری و ۶ طرح زیرساختی آماده بهره‌برداری است.

محمد محسنی افزود: این طرح‌ها با رویکرد تثبیت جمعیت در جوامع روستایی و محلی به‌خصوص در نوار ساحلی خلیج فارس و دریای عمان به ویژه سواحل مکران اجرایی شده‌اند و برای اجرای این طرح ها۳۴۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای ۱۶۰ نفر فرصت اشتغال ایجاد شده است.

رییس جمهور بر رونق گردشگری جزیره هرمز تاکید دارد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که به صورت ویدئوکنفرانس در این آیین شرکت کرد، گفت: رونق گردشگری جزایر به خصوص جزیره هرمز که مورد تاکید رییس جمهور است باید مورد توجه بوده و اداره‌کل گردشگری هرمزگان باید برای این موضوع برنامه داشته باشد.

سید عزت‌الله ضرغامی افزود: بخش اعظم گردشگری دریایی باید در این استان انجام شود که زیرساخت‌هایی فراهم شده و اداره کل هرمزگان باید به سرعت آن‌ها را اجرایی کند.

وی ادامه داد: هرمزگان یک نقش ویژه در گردشگری کشور و حتی منطقه‌ای و جهانی دارد و باید این جایگاه را به خوبی درک و ایفا کند و این استان با توجه به ویژگی‌های آب و هوایی خود می‌تواند جایگزینی بی بدیل برای بسیاری از مقاصد گردشگری کشور در این فصل از سال باشد.

وی اضافه کرد: امید می‌رود اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با زیرساخت‌هایی که بخش عمده آن‌ها مربوط به مراکز اقامتی است زمینه را برای تحول اساسی در این استان فراهم کند.

اشتغالزایی یکی از اهداف احداث هتل است

سرمایه‌گذار هتل وزرا هم گفت: این هتل چهار ستاره با هزینه کرد ۱۲۰ میلیارد تومان ساخته شده و همه اتاق‌های آن VIPهستند و زمینه اشتغال ۴۰ نفر را فراهم کرده که این یکی از اهداف احداث هتل است.

مجید میرزا اسماعیلی افزود: آب خاکستری هتل هم با توجه به شرایط اقلیمی هرمزگان و به ویژه بندرعباس در دستورکار قرار گرفت تا در مصرف آب صرفه‌جویی شود و این هتل در زمینی به مساحت ۹۹۱ متر و زیربنای سه هزار و ۹۶۴ متر در چهار طبقه احداث شده است.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=2141

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی