• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی خلیج فارس در بندرعباس

  • کد خبر : 5681
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی خلیج فارس در بندرعباس
سیزدهمین جشنواره بین المللی خلیج فارس با حضور محققان و هنرمندان در بندرعباس پایان یافت.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در این مراسم گفت: خلیج فارس با داشتن تاریخ بسیار کهن و اسناد قوی و متقن، نمی‌توان در آن هیچ ابهامی ایجاد کرد.

اسمعیل جهانگیری افزود: خلیج فارس تداعی کننده ۵ قرن استکبارستیزی است که مردمان این خطه برای نام ایران و خلیج فارس و جغرافیای آن جنگیده اند.

وی گفت: شهیدان دارا، رئیسی و مهدوی از شهدای هشت سال دفاع مقدس در خلیج فارس هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: خلیج فارس هویت ماست و همچون دیگر مواردِ هویت ساز همچون سعدی شیرازی، متعلق به همه ایران است.

جهانگیری گفت: بیش از ۲۰۰ جلد کتاب در حوزه خلیج فارس به دبیرخانه این جشنواره ارسال و از برگزیدگان تجلیل شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس هم در این مراسم گفت: در همه اسناد و مدارک تاریخی، در میان جغرافیدانان یونان و هم در کشور‌های اسلامی از نام خلیج فارس به بحر فارس یا پارس و عناوین مشابه دیگر یاد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده افزود: خلیج فارس یک فرهنگ و تاریخ را در خود دارد و لازم است روز خلیج فارس را نه تنها در هرمزگان بلکه در مناطق دیگر برگزار کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان هم گفت: رسالت کسانیکه در حوزه خلیج فارس زندگی و در این حوزه تحقیق می‌کنند سنگین است.

احسان کامرانی افزود: باید هیات اندیشه ورز و کمیته‌های علمی در حوزه خلیج فارس در استان تشکیل شود و همه اسناد و مدارک موجود را جمع آوری و در دبیرخانه دائمی خلیج فارس نگهداری کنیم.

وی گفت: در این دبیرخانه مشوق‌هایی برای خلق اثر باید درنظر گرفته شود و آن‌ها را در مجامع بین المللی ارائه کنیم.

در این مراسم از دو کتاب سفرنامه در حوزه تاریخ هرمزگان و خلیج فارس به زبان آلمانی رونمایی شد.

تجلیل از برگزیدگان چهارمین جشنواره کتاب سال خلیج فارس، برگزیدگان جشنواره تولید محتوای دانشجویی خلیج فارس و همچنین تجلیل از خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه‌های اختتامیه سیزدهمین جشنواره خلیج فارس در بندرعباس بود.

در حاشیه این مراسم نمایشگاه صنایع دستی هرمزگان نیز برپا و محصولات صنایع دستی هرمزگان به نمایش گذاشته شد.

فاطمه محمدیان مسئول این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه محصولات صنایع دستی استان از جمله رزین، گلابتون دوزی، خوس دوزی، نقش حنا، جلبیل و دیگر محصولات صنایع دستی استان عرضه شده بود.

وی گفت: این نمایشگاه به دعوت شهر خلاق بندرعباس برپا شد.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=5681

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس ایزوایکو بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تعزیرات حکومتی توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی جریمه تعزیراتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی سازمان بازرسی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مرزبانی هرمزگان مهدی دوستی هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی