• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
5

وزیر کشور: باید جلوی گسترش بیابان‌ها در کشور را بگیریم

  • کد خبر : 11067
  • ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
وزیر کشور: باید جلوی گسترش بیابان‌ها در کشور را بگیریم
وزیر کشور گفت: حجم بیابان‌ها در کشور مرتبا در حال افزایش است و باید جلوی آن را بگیریم از این‌رو کاشت درختان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، طی مراسمی با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، مهدی دوستی استاندار هرمزگان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، کاشت ۲۰۰ هکتار جنگل‌ به همت شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در سطح استان هرمزگان آغاز شد.

این طرح در قالب کاشت ۶.۵ میلیون درخت در استان هرمزگان و ذیل طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت که جزو برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم به شمار می‌آید با حضور وزیر کشور و با کاشت درختان حرا از ساحل گچین پایین آغاز شد.

احمد وحیدی وزیر کشور در این آیین با اشاره به وحدت اقوام و مذاهب در کشور، گفت: وحدت موجود در کشور نشان می‌دهد که همه به تحقق ایران قوی و عزت و سرافرازی کشور می‌اندیشند.

وی با بیان اینکه دشمنان این مرز و بوم وحدت موجود در کشور را بر نمی‌تابند گفت: وحدت شیعه و سنی حقیقتا دشمن‌شکن است و امروز امت اسلامی به عنوان یدی واحده در برابر دشمنی مشترک قرار گرفته که رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی است.

وزیر کشور ادامه داد: امروز همه شاهد جنایات صهیونیست‌ها بر علیه مسلمانان فلسطین هستند و با وجود این‌که‌ اهالی غزه اهل‌سنت به شمار می‌آیند اما جمهوری اسلامی ایران تمام قد در حمایت از آن‌ها ایستاده است که نشان از وحدت امت اسلامی است‌.

وحیدی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را محور وحدت در جامعه و جهان اسلام دانست و با اشاره به در پیش‌بودن انتخابات، عنوان‌کرد: ملت ایران باری دیگر با حضور پرشور پای صندوق‌های رای هماهنگی، همدلی و همراهی خود را با آرمان‌های امامین انقلاب به نمایش خواهند گذاشت.

وزیر کشور در ادامه با قدردانی از وزیر سابق جهاد کشاورزی به عنوان ایده‌پرداز طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور، گفت: چشم‌انداز کاشت یک میلیارد درخت در کشور چشم‌اندازی واقعی است که برای تحقق آن برنامه‌ریزی دقیقی شده است همچنین باید از رهبر معظم انقلاب نیز تشکر کرد که این ایده را تایید کردند و با کاشت سه اصله نهال در روز درختکاری و تکلیف کاشت سه نهال به ازای هر ایرانی از این طرح حمایت کردند.

وی افزود: از استاندار پر تلاش، پر کوشش، خوش‌فکر، جهادی و انقلابیِ هرمزگان نیز نهایت قدردانی را داریم که با ایده مردمی‌سازی تولید و کاشت نهال و تحویل بذر به مردم ضمن ایجاد اشتغال و درآمد برای مردم، جوامع بومی محلی را نیز در این امر مشارکت دادند.

وحیدی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به بیابان‌زایی در کشور گفت: حجم بیابان‌ها در کشور مرتبا در حال افزایش است و باید جلوی آن را بگیریم از این‌رو کاشت درختان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه درختان حرا علاوه بر منافع مشترکی که با سایر درختان دارند بستری برای تولید مثل آبزیان نیز هستند از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در این آیین، با اشاره به تکلیف استان به کاشت ۶.۵ میلیون اصله درخت ، گفت: تکلیف برنامه‌ای استان تا پایان سال تحقق پیدا خواهد کرد چنانچه تا به اینجای کار حدود ۳.۵ میلیون اصله نهال حرا  در استان تولید شده است.

وی افزود: در بخش درختان مربوط به خشکی نیز کشت درختان اکالیپتوس، نخیلات جدید، کپور و زنجیره کنار در رودان در دستور کار قرار گرفته است که طبق برنامه انجام می‌شود.

دوستی ابراز داشت: توسعه استان به سمتی حرکت می‌کند که اگر متوازن با آن توسعه در محیط‌ زیست دنبال نشود، مردم متضرر خواهند شد بنابراین در دولت مردمی توسعه را با محوریت مردم دنبال می‌کنیم.

گفتنی است وزیر کشور در حاشیه این آیین سه اصل نهال حرا را غرس کرد.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=11067

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان استانداری هرمزگان امام جمعه بندرعباس بازجویی فنی پلیس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بشاگرد بندر خمیر بندرعباس تاسیس دهیاری تجارت تنگه هرمز توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توقیف خودروی شوتی خلیج فارس خودروی شوتی دانشگاه دریا دهه فجر دپوی سوخت ذبیح الله خدائیان رمپ اصلی فلزی ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سد جگین شبکه ملی اعتبار عبادی زاده غلامرضا جعفری فدراسیون ورزش دانش آموزی فرمانده انتظامی هرمزگان قاچاق سوخت قشم مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی دوستی نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، هرمزگان هواشناسی ورزشگاه 10 هزار نفری میناب ورزشگاه میناب وزارت آموزش و پرورش کالابرک الکترونیک کیانوش عارفی