• امروز : جمعه - ۱۸ مهر - ۱۴۰۴
  • برابر با : Friday - 10 October - 2025
1

کاهش ۳۰ درصدی میانگین زمان ارجاع دادخواست و ۵۰ درصدی زمان ارجاع شکواییه در دادگستری استان هرمزگان

  • کد خبر : 18882
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۰:۱۷
کاهش ۳۰ درصدی میانگین زمان ارجاع دادخواست و ۵۰ درصدی زمان ارجاع شکواییه در دادگستری استان هرمزگان
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از کاهش ۳۰ درصدی میانگین زمان ارجاع دادخواست و ۵۰ درصدی زمان ارجاع شکواییه در دادگستری این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز ؛ مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان با اعلام خبر کاهش میانگین زمان ارجاع پرونده‌های قضایی در این استان تأکید کرد: با اجرای دستورالعمل مدیریت ارجاع لحظه ای و آنلاین پرونده ها ضمن تلاش برای ارتقای رضایت مندی مراجعان و همکاران، از ارائه هرگونه آمارسازی صوری و کاذب و معطل کردن ارجاع و اقداماتی که موجبات نارضایتی یا تضییع حقوق مردم می گردد، به صورت جدی جلوگیری شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین گفت: با اجرای دستورالعمل مدیریت ارجاع لحظه ای و آنلاین پرونده ها طی سال ۱۴۰۳، میانگین زمان ارجاع دادخواست های بدوی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.

این مقام قضایی افزود: بر این اساس میانگین زمان ارجاع دادخواست های بدوی از ۲۰ ساعت به ۱۴ ساعت کاهش یافته است.

وی یادآور شد: با اجرای دستورالعمل مدیریت ارجاع لحظه ای و آنلاین پرونده ها، قضات ویژه ارجاع در تمامی مراجع قضایی استان اعم از دادسرا، محاکم و شورای حل اختلاف تعیین شده اند و حتی الامکان از سپردن سایر امور به آنها خودداری شده تا فرصت کافی جهت مطالعه و تصمیم گیری در خصوص ارجاع پرونده ها، شکواییه ها، دادخواست ها و سایر موارد را داشته باشند.

قهرمانی بیان کرد: میانگین زمان ارجاع شکواییه در دادگستری کل استان هرمزگان نیز در سال ۱۴۰۳ در مقایسه با سال ۱۴۰۲ به میزان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: در نتیجه تحقق این امر شاهد کاهش میانگین زمان ارجاع شکواییه در استان هرمزگان از ۶ ساعت به ۳ ساعت می باشیم.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به کاهش ۳۳ درصدی میانگین زمان ارجاع شکواییه های موضوع ماده ۳۷ نیز گفت طبق این آمار با توجه به تمهیدات اتخاذ شده زمان ارجاع این نوع شکواییه نیز از ۶ ساعت به ۴ ساعت کاهش یافته است.

وی همچنین با بیان اینکه بخش قابل توجهی از ارائه خدمات در دستگاه قضایی استان با استفاده از «فن‌آوری‌های نوین تسهیل شده است، نظارت روزانه بر خروجی و انشا آرا، مدیریت پرونده های مهم، جهت دهی درست و ارجاع دقیق» را از مهمترین عوامل تسریع دهنده در روند رسیدگی به پرونده های قضایی و افزایش رضایتمندی مردم طی یکسال اخیر ذکر کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=18882

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
احمد جباری،نماینده مردم غرب هرمزگان،مهدی باوقار زعیمی،مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان، اخبار اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان، استاندار هرمزگان استاندار هرمزگان، استاندار هرمزگان،محمد آشوری تازیانی،احمد مرادی،تازیان،تعریض و بهسازی،راهداری،عباس شرفی استان هرمزگان، امام جمعه اهل سنت بندرعباس، بندرعباس بندرعباس،هرمزگان، جعفر احسانی مهر، حسن آرمات، دانشگاه دکتر احمد حاتمی مدیر عامل فولاد کاوه جنوب کیش، دکتر سلمان ضربی، دکتر علی علیزاده، راه آهن هرمزگان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان شرکت فولاد هرمزگان، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، شرکت پالایش نفت آفتاب، شهردار بندرعباس، شیخ یوسف جمالی، عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فولاد کاوه جنوب کیش، قشم مجتمع کشتی‌سازی ایزوایکو، محسن خاکی نهاد، محمد آشوری تازیانی استاندار هرمزگان، محمد اتابک، وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا پیرحسینلو، مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیر عامل مجتمع ایزوایکو، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مهدی باوقار زعیمی،مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان، مهدی دوستی نماینده ولی فقیه هرمزگان هرمزگان، هفته دفاع مقدس،