• امروز : جمعه - ۲۱ آذر - ۱۴۰۴
  • برابر با : Friday - 12 December - 2025

اخبار ویژه

ایونت «کندو» فرصت مناسبی برای فروش و عرضه محصولات کسب و کارهای خانگی است / نبود کارگاه و سنگ‌اندازی تسهیلات، سد راه اشتغال‌زایی مشاغل خانگی ایونت «کندو» حامی فروش محصولات بانوان کارآفرین/ تولیدکننده «تیلنگ جنوب»: نمایشگاه‌ها کلید دیده شدن از ترشیجات انبه تا محصولات خرمایی هستند ۱۸ سال «مهربانی» بانک قرض الحسنه مهر ایران روایت بانوی کارآفرین پارسیانی در رویداد کندو و نمایشگاه مشاغل خانگی ؛ تولید ارده و فرآورده‌های کنجدی بدون مواد نگهدارنده جمالدینی: اعضای شورای استان وابستگی سیاسی ندارند/ تأکید بر ایجاد رشته‌های دریامحور و مهارت‌محوری در هرمزگان نقش محوری «ایونت کندو» در توانمندسازی مشاغل خانگی هرمزگان/ روایت بانوی کارآفرین از جهش کسب‌وکار زیورآلات چهارمین «ایونت کندو» با عنوان «یلدایی» افتتاح شد؛ حضور ۷۰ غرفه بانوان کارآفرین از پارسیان تا جاسک/ درخواست برای رونق کسب‌وکارهای خانگی هزینه ۷۰ میلیارد تومانی جمع‌آوری پسماند در بندرعباس؛ معضل بزرگ شهری

0
بانوی کارآفرین و «تک‌برند» قیطاندوزی هرمزگان در حاشیه چهارمین «ایونت کندو یلدایی» مطرح کرد:

ایونت «کندو» فرصت مناسبی برای فروش و عرضه محصولات کسب و کارهای خانگی است / نبود کارگاه و سنگ‌اندازی تسهیلات، سد راه اشتغال‌زایی مشاغل خانگی

  • کد خبر : 22958
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۴ - ۱:۱۳
ایونت «کندو» فرصت مناسبی برای فروش و عرضه محصولات کسب و کارهای خانگی است / نبود کارگاه و سنگ‌اندازی تسهیلات، سد راه اشتغال‌زایی مشاغل خانگی
زکیه فخرائی، هنرمند و صنعتگر بانوی کارآفرین هرمزگانی که چهار سال است به عنوان تک‌برند قیطاندوزی در حوزه مشاغل خانگی استان فعالیت می‌کند، در حاشیه چهارمین «ایونت کندو» با عنوان «یلدایی» (با هدف حمایت از فروش محصولات بانوان کارآفرین) با اشاره به موفقیت‌های کسب شده در این رویدادها، بر نقش حیاتی ایونت‌های اتاق بازرگانی برای عرضه و فروش محصولات خود تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز،این بانوی کارآفرین، نبود کارگاه تولیدی اختصاصی و موانع اداری و سنگ‌اندازی‌ها در مسیر دریافت تسهیلات را مهم‌ترین چالش‌های خود در گسترش کسب‌وکار، تولید انبوه و اشتغال‌زایی در استان هرمزگان عنوان کرد.

ایونت‌های حمایتی، انجمن مشاعل خانگی اتاق بازرگانی هرمزگان ؛ تنها عرصه مناسب عرضه
زکیه فخرائی که در رشته‌های قیطاندوزی، مکرومه و کار رافیا فعالیت دارد، تولیدات خود را به صورت خانگی انجام می‌دهد. این محصولات شامل مجموعه‌ای از چیدمان‌های داخلی مانند زیر لیوانی، جای سطل، سیسمونی، باکس‌های دکوراتیو ترکیبی با شمع و کیف‌های رافیا است.

فخرائی ضمن ابراز رضایت از کیفیت محصولات خود و بازخوردهای مثبت مشتریان، اشاره کرد که این سومین ایونتی است که در آن شرکت کرده و خروجی و آشنایی با مشتریان با هر رویداد بهتر شده است. او تأکید کرد که در حال حاضر، ایونت‌های برگزار شده توسط اتاق بازرگانی، حیاتی‌ترین محل برای عرضه و فروش تولیدات او به شمار می‌آیند.

چالش نبود کارگاه و هزینه‌های بالای اجاره
این هنرمند خانه‌دار، عمده‌ترین چالش خود در مسیر تولید انبوه را نبود کارگاه اختصاصی عنوان کرد. وی تصریح کرد که در صورت دسترسی به کارگاه، می‌تواند کسب‌وکار خود را وسعت داده و با جذب نیرو به اشتغال‌زایی در استان کمک شایانی کند.

فخرائی گفت: «مکان من در حدی است که واقعاً فضا و مکانی ندارم که بخواهم تولیدات انبوهی بکنم و چهار تا فروشگاه دیگر هم تحت پوشش باشم.»

او افزود که توانایی مالی برای اجاره مغازه را ندارد، چرا که اجاره و هزینه‌های جانبی بالا بوده و سودی برای او باقی نمی‌گذارد. وی در مثالی از یک مرکز تجاری، به درخواست ۲۰۰ میلیون تومان پول پیش و ۲۰ میلیون تومان اجاره ماهانه اشاره کرد.

سنگ‌اندازی تسهیلات و رقابت با پایتخت
از دیگر موانع مطرح شده توسط این هنرمند، مشکلات اداری دریافت تسهیلات و سنگ‌اندازی‌ها در پروسه آن بود. همچنین وی اشاره کرد که به دلیل نقص در مدارک تحصیلی قدیمی، نتوانسته است عضو اتاق بازرگانی شود.

فخرائی تأکید کرد که در حوزه قیطاندوزی، او در استان تک‌برند محسوب می‌شود. با این حال، وی به چالش رقابت با قیمت‌های پایتخت اشاره کرد و بیان داشت که فروشگاه‌های محلی گاهی ترجیح می‌دهند محصولات مشابه را با قیمت پایین‌تر از تهران تهیه کنند، در حالی که هزینه نهایی و کیفیت بالاتر محصول آماده و تحویل داده شده او، مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

او افزود: «چرا فروشگاه برود از تهران بخرد بیاورد؟». فخرائی بیان داشت که برای مثال، یک محصول زیر بشقابی را ۱۸۰ هزار تومان حساب می‌کند، در حالی که همان محصول را از تهران ۱۶۰ هزار تومان (۲۰ تومان ارزان‌تر) می‌خرند.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=22958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان، احمد جباری،نماینده مردم غرب هرمزگان،مهدی باوقار زعیمی،مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان، اخبار اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان، استاندار هرمزگان استاندار هرمزگان، استاندار هرمزگان،محمد آشوری تازیانی،احمد مرادی،تازیان،تعریض و بهسازی،راهداری،عباس شرفی استان هرمزگان، امام جمعه اهل سنت بندرعباس، بندرعباس بندرعباس،هرمزگان، جعفر احسانی مهر، حسن آرمات، دانشگاه دکتر احمد حاتمی مدیر عامل فولاد کاوه جنوب کیش، دکتر سلمان ضربی، دکتر علی علیزاده، راه آهن هرمزگان، شرکت فولاد هرمزگان، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، شرکت نفت ستاره خلیج فارس، شرکت پالایش نفت آفتاب، شهردار بندرعباس، شیخ یوسف جمالی، عطاالله معروفخانی، عطا الله معروفخانی، فولاد کاوه جنوب کیش، قشم مجتمع کشتی‌سازی ایزوایکو، محسن خاکی نهاد، محمد آشوری تازیانی استاندار هرمزگان، محمد اتابک، وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا پیرحسینلو، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیر عامل مجتمع ایزوایکو، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مهدی باوقار زعیمی،مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان، مهدی دوستی نماینده ولی فقیه هرمزگان هرمزگان، هفته دفاع مقدس،